Richtingaanwijzers
Moderators: vtspower, webmasters
Richtingaanwijzers
Hallo,
De richtingaanwijzers van mijn AX je uit 1996 doen het niet meer. Waar moet ik zoeken ? Zie in het instructieboekje geen verwijzing.
De richtingaanwijzers van mijn AX je uit 1996 doen het niet meer. Waar moet ik zoeken ? Zie in het instructieboekje geen verwijzing.
Re: Richtingaanwijzers
Doen ze het allemaal niet meer? of is het er 1 aan 1 kant? heb je al gekeken of het lampje stuk is?
Graag wat meer info, dan kunnen we je wat gerichter helpen
Graag wat meer info, dan kunnen we je wat gerichter helpen

kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
ik neem aan dat ze het dan beide niet doen aan een kant. Dus voor en achter van de bestuurderskant óf van de passagierskant?Frederik wrote:ze doen het beide niet.
Hoor je het relais nog wel klikken als je de richtingaanwijzer aan zet? Is het ineens gekomen of waren er al problemen mee?
De richtingaanwijzers doen het zowel voor als achter niet. Ook niet links en rechts. Het relais hoor je niet klikken als je de richtingaanwijzer aanzet. Storing is plotseling op getredenHolländer wrote:ik neem aan dat ze het dan beide niet doen aan een kant. Dus voor en achter van de bestuurderskant óf van de passagierskant?Frederik wrote:ze doen het beide niet.
Hoor je het relais nog wel klikken als je de richtingaanwijzer aan zet? Is het ineens gekomen of waren er al problemen mee?
dan denk ik dat je relais stuk is, of er niet meer goed inzit.
het is het bovenste relais in de zekeringskast in je auto (mij mij is die grijs, maar weet niet of die bij alle axen grijs is)
wat nog zou kunnen is dat een van je zekeringen is doorgebrand, maar in het boekje kan ik niet duidelijk vinden welke dat zou moeten zijn. het zou dan denk ik F4 of F6 moeten zijn, maar 't best loop je alle zekeringen even na.
heb je de alarmverlichting al geprobeerd? doet die 't dan wel? anders zou het je schakelaar nog kunnen zijn. Doet je gewone verlichting het wel? als die het wel doet zal de stekker in de schakelaar (aan je stuur) er in ieder geval goed inzitten.
het is het bovenste relais in de zekeringskast in je auto (mij mij is die grijs, maar weet niet of die bij alle axen grijs is)
wat nog zou kunnen is dat een van je zekeringen is doorgebrand, maar in het boekje kan ik niet duidelijk vinden welke dat zou moeten zijn. het zou dan denk ik F4 of F6 moeten zijn, maar 't best loop je alle zekeringen even na.
heb je de alarmverlichting al geprobeerd? doet die 't dan wel? anders zou het je schakelaar nog kunnen zijn. Doet je gewone verlichting het wel? als die het wel doet zal de stekker in de schakelaar (aan je stuur) er in ieder geval goed inzitten.
Hello Holländer,
Hartelijk dank voor alle informatie. Zal morgen alle door U genoemde punten checken. Hoop dat het zal lukken.
Frederik
Hartelijk dank voor alle informatie. Zal morgen alle door U genoemde punten checken. Hoop dat het zal lukken.
Frederik
-
- profiel verwijderd
Is de eerste verdachte niet de schakelaar van de alarmlichten?
-
- Drempelkiller
Lijkt mij ook, ervaring heeft geleerd dat vervangen van de alarmlicht schakelaar de oplossing is.Mastenhose wrote:Is de eerste verdachte niet de schakelaar van de alarmlichten?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
als je gewone richtingaanwijzers (via de schakelaar aan't stuur) het niet doen kan dat komen door de schakelaar van je alarmverlichting?
kan je dat dan testen door die schakelaar even los te halen? of helpt dat niet?
-
- profiel verwijderd
Kun je testen door een andere alarmlichtschakelaar te monteren. Zonder de alarmlichtschakelaar zullen je richtingaanwijzers niets meer doen.Holländer wrote:als je gewone richtingaanwijzers (via de schakelaar aan't stuur) het niet doen kan dat komen door de schakelaar van je alarmverlichting?
wie had dat gedacht...
weer iets geleerd!
@Frederik, heb je met deze informatie het probleem kunnen vinden?
weer iets geleerd!

@Frederik, heb je met deze informatie het probleem kunnen vinden?