Terminal wrote:* gaat opzoek naar een multimeter *
Dat zal misschien wel een uitkomst wezen, nu nog opzoek mocht het zo wezen naar een lampje !
Je hebt er geen lampje in zitten? zou raar zijn al hij wel voorbereid is namelijk... kijk dan ook even op de plaat van je ruitenwisser of daar een beetje groot uitgevallen zetpil (lees kwik schakelaar (ook al zit er geen kwik in)) aan hangt.
Dan kon dat wel eens de andere kant zijn... is aan wisser zijde namelijk maar 1 draad. Die zetpil zit gelijk op de wissermotor namelijk.
Even kijken of 1 van die draden die vermoedelijk van het lampje is direct op massa zit en of je de overige 2 (die bij de wisser en achter het achterlicht) kan doorpiepen om te kijken of die in verbinding staan met elkaar.
Als dat zo is hoef je alleen nog maar een hoedenplanksteun (lamphouder zit er aan vast gesmolten) en een kwikschakelaar van de sloop te halen.
Multimeter heb ik morgen pas tot mijn beschikking, dus doormeten gaat even niet lukken.
Maar na even gekeken te hebben lijkt het dat de bruine met groene kabel inderdaad naar de klep toegaat. de zwart connector gaat in een andere connector met 2 andere kabels, die vervolgens in de grijze platte kabel overgaat.
Er gaat geen rechtstreekse naar de massa wat ik zo zie iig.
De draad die in de grijze (band-)kabel gaat is 12V continu.
Dat je geen massa tegen bent gekomen klopt ook: dat is namelijk wat de tuimelschakelaar doet: de stekker met de bruine draden bij de ruitenwissermotor met massa verbinden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!