Losse connector achterlicht

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Losse connector achterlicht

Post by Terminal »

Vandaag moest ik even me achterlichten weer corrosie vrij maken omdat die soms dienst weigerde...

Nu kwam ik 2 kabels tegen, maar zou echt niet weten waar ze voor dienen... iemand enig idee?

Image

Gaat om de bruine en zwarte connector met de groene kabeltjes.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Zijn die niet voor het lampje in je kofferbak?

Even meten of je een geschakelde 12V hebt als je de achterklep open en dicht doet.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

* gaat opzoek naar een multimeter *

Dat zal misschien wel een uitkomst wezen, nu nog opzoek mocht het zo wezen naar een lampje :)!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:* gaat opzoek naar een multimeter *

Dat zal misschien wel een uitkomst wezen, nu nog opzoek mocht het zo wezen naar een lampje :)!
Je hebt er geen lampje in zitten? zou raar zijn al hij wel voorbereid is namelijk... kijk dan ook even op de plaat van je ruitenwisser of daar een beetje groot uitgevallen zetpil (lees kwik schakelaar (ook al zit er geen kwik in)) aan hangt.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Je bedoeld een soort sensor zoals in de deuren zodat die weet of die open of dicht is??

Volgens mij zit die er niet, wel weer een losse connector :)

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Je bedoeld een soort sensor zoals in de deuren zodat die weet of die open of dicht is??

Volgens mij zit die er niet, wel weer een losse connector :)

[img]http://lh5.ggpht.com/_XxgpNiUymro/TF7aO ... 46.jpg[img]
Dan kon dat wel eens de andere kant zijn... is aan wisser zijde namelijk maar 1 draad. Die zetpil zit gelijk op de wissermotor namelijk.

Even kijken of 1 van die draden die vermoedelijk van het lampje is direct op massa zit en of je de overige 2 (die bij de wisser en achter het achterlicht) kan doorpiepen om te kijken of die in verbinding staan met elkaar.

Als dat zo is hoef je alleen nog maar een hoedenplanksteun (lamphouder zit er aan vast gesmolten) en een kwikschakelaar van de sloop te halen.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Multimeter heb ik morgen pas tot mijn beschikking, dus doormeten gaat even niet lukken.

Maar na even gekeken te hebben lijkt het dat de bruine met groene kabel inderdaad naar de klep toegaat. de zwart connector gaat in een andere connector met 2 andere kabels, die vervolgens in de grijze platte kabel overgaat.

Er gaat geen rechtstreekse naar de massa wat ik zo zie iig.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

De draad die in de grijze (band-)kabel gaat is 12V continu.
Dat je geen massa tegen bent gekomen klopt ook: dat is namelijk wat de tuimelschakelaar doet: de stekker met de bruine draden bij de ruitenwissermotor met massa verbinden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply