Hoelang denken julie dat een xantia ongeveer kan rijden zonder dynamo met een volle 67ah accu ?
Ik moet morgen naar Tilburg met een fietsendragert, aangezien mijn broertje als enige een trekhaak heeft moet ik zijn auto lenen.
Nu blijkt dat zijn accu iedere keer leeg is waarna hij hem op de opladert zet en vervolgens weer kan rijden
Ik weet niet of het een lekstroom is of dat het de dynamo is ... ik ga uit van het ergste en dat de dynamo dus niet bijlaad ..... maar ik heb ook weer geen zin om met 35graden langs de snelweg te staan
Hij zij pas wel dat hij 35 km van huis een keer met een startkabel gestart is en vervolgens naar huis is gereden.... en dat zou volgens mij niet kunnen met een slechte dynamo.
Eenmaal thuis aangekomen wou een nieuwe startpoging niet werken .... mjah ...das wel raar
Met een AX een keer uitgetest... met een volle accu (opgeladen met een echte acculader) en verlichting aan 35km kunnen rijden... toen viel ie spontaan uit en stond ik midden op een rotonde (500 meter van een sloperij waar we een andere dynamo gingen halen )
Weinig/geen stroomverbruikers gebruiken, dan kom je 'n heel eind...
Ben een keer van Parijs naar Groningen gereden zonder dynamo, maar dat was een Ami... dus enige stroomverbruik waren de bougievonkjes.
Mat andere woorden: het rijden zelf zal wel lukken, daar raakt de accu niet direct van leeg.
Dus vooral je niet aanzetten
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01
Mja ... Tilburg heen en weer is 200 km ... en Michel heeft het over 35 km .... en met dit weer heb je ook nog eens kans dat je spontaan de airco aanzet
Hoe kan ik controleren of de dynamo zijn werk doet ?
Rock's wrote:Mja ... Tilburg heen en weer is 200 km ... en Michel heeft het over 35 km .... en met dit weer heb je ook nog eens kans dat je spontaan de airco aanzet
Hoe kan ik controleren of de dynamo zijn werk doet ?
Rock's wrote:Mja ... Tilburg heen en weer is 200 km ... en Michel heeft het over 35 km .... en met dit weer heb je ook nog eens kans dat je spontaan de airco aanzet
Hoe kan ik controleren of de dynamo zijn werk doet ?
Accu meten met en zonder lopende motor.
Kan ik de acculader als meter gebruiken ? ... en bij welke waarden kan ik zeggen dat de dynamo stuk is ?
pffffffff..... wat een gedoe allemaal weer ... en dat te bedenken dat mijn broertje hier al een maandje of 3 last van heeft en het gewoon niet ff laat fixen
Had ik mijn X-TRretje nog mar ... die had een trekhaak en deed het altijd
Rock's wrote:... en bij welke waarden kan ik zeggen dat de dynamo stuk is ?
Als de waardes gelijk blijven als je de motor aanzet
Whahaha, Aad. Als het de dynamo is redt je dat nooit.
Morgen de file berichten in de gaten houden waar je gestrand bent.
Als het een lekstroom is en je hangt de accu even aan de opladert vannacht moet het wel lukken. Aan de hand van je laatste opmerking in de openingspost zou je dat wel zeggen.
En het blijft natuurlijk elektra in een Citroën he
Gewoon erop wagen joh, de finale is toch pas zondagavond
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik ga het risico toch maar niet nemen .... Weinig zin om met zulke temperaturen langs de vangrailt te gaan staan ...
Ik ga met de Swaffel ..... de achterste kap gaat er af en dan kan ik een fiets zo in de bak zetten ... spanbanje van het stuur naar de rolkooi en het zit vast als een ...... fiets op een swaffel