voorstellen en gelijk een vraagje

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
v_u/L-ca+n0

voorstellen en gelijk een vraagje

Post by v_u/L-ca+n0 »

Hai, mijn naam is vulcano, en je raad het al sinds een week of 4 ben ik de trotse bezitster van een Citroën ax 1.1 vulcano. Een heerlijk wagentje, ik was er op slag verliefd op toen ik hem zag staan. Na een behoorlijke poetsbeurt (vrouwen eigen) ziet hij er echt waanzinnig uit.
Nu is mijn linker voor knipperlicht een beetje van slag, hij knippert soms heel vlug en dan helemaal weer niet. Ik heb een setje nieuwe lampen gekocht,maar heb geen idee waar ik moet zijn om dat knipperlicht te vervangen.De gewone koplamp weet ik wel, maar kan de plek van het knipperlicht niet vinden... Weet iemand dit voor me?

liefs
vulcano

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Het gaat om het knipperlicht aan de voorzijde naast de koplamp?
Motorkap open, zit er naast de koplamp, aan de buitenzijde, een opening in het zijscherm waar je je hand in kan steken.
Daar zit een witte fitting die een kwartslag gedraaid moet worden. Die moet je hebben.
Die fitting kan wel 's erg vast zitten en je kan er soms net niet lekker bij. Maar even proberen en het moet wel lukken.

Verder van harte welkom hier en veel plezier van je vulcano!
Erg leuke uitvoering van de AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v_u/L-ca+n0

Post by v_u/L-ca+n0 »

Dank je wel voor het snelle antwoord, ik ga het gelijk proberen. Ja he een lekker wagentje is het en ik heb er geluk mee gehad heb er maar 500 voor betaald 8)

liefs vulcano

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Even een correctie van een mede Volcane eigenaar (eigenlijk van TWEE Volcane's): de modelnaam van je auto is "Volcane". ;)

En wat dat snelle knipperen betreft: dat wordt heel vaak veroorzaakt door corrosie (= roestvorming) in het stekkertje of in de fitting van het knipperlicht linksvoor (dus die naast de koplamp zit). Goed schoon krabben (met een kleine platte schroevendraaier ofzo) en een beetje inspuiten met WD40 zou het probleem op moeten lossen. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v_u/L-ca+n0

Post by v_u/L-ca+n0 »

Volcane, oke dan maar ik ben een vulcano :D maar ik moet bekennen dat het lampje overleden is, en ik hem niet gedraaid krijg. Het zit muurvast. Andere oplossing is welkom :wink:

liefs
vulcano

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Als je vanmiddag naar de meeting in Nieuwegein komt, zijn er helpende handen genoeg! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v_u/L-ca+n0

Post by v_u/L-ca+n0 »

Tis gelukt dank jullie voor het antwoord :D
En helaas ik kan niet vanmiddag, maar een andere keer ben ik er zeker bij!

liefs
vulcano

Post Reply