Sigaretten aansteker gesloopt

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
MKramer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: ThuMar19, 2009 10:59:18 AM
Location: Nijmegen

Sigaretten aansteker gesloopt

Post by MKramer »

Gisteren heb ik met een rare USB lader mijn sigarettenaansluiting in mijn AX gesloopt. Er lagen ineens stukjes plastic in mijn aansteker waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen. Daarna had ik kortsluiting en sprong er een zekering in het zekeringskastje. Ik weet zeker dat de aansteker kortsluiting maakt; ik heb nu de stekker losgemaakt die aan de achterkant zit van de aansteker en de zekering vervangen. De centrale deurvergrendeling die op dezelfde groep zit doet het nu ook weer. Ik vroeg me eigenlijk af wat er nu precies afgebroken is en hoe ik dit nu het beste kan repareren. Kan ik eventueel met wat nieuwe stukjes plastic af of kan ik het beste de gehele aansteker vervangen? Hebben jullie een makkelijke oplossing of een eventuele foto hoe de plastic-jes erin zouden moeten zitten? Het is een AX type 2 uit 1996.
AX SPOT 1.1I (1996)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Sigaretten aansteker gesloopt

Post by MBa@NL »

Zolang het kapotte plastic niet oranje (bij een Phase 1 AX) of groen (bij een phase 2 AX) is dan kan het niet anders als dat het van je plug is.

Maar als er kortsluiting is geweest dan zou ik die USB lader maar gauw weggooien en een goede aanschaffen.

Maak anders eens een foto van wat je ziet en wat voor USB lader het is... Misschien kunnen we daar hier meer mee :)

MKramer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: ThuMar19, 2009 10:59:18 AM
Location: Nijmegen

Post by MKramer »

Ik zal straks eens een foto maken. Ben toch bang dat er ergens iets niet goed zit en dat ik de aansteker unit moet vervangen. Weet iemand misschien waar ik zo'n onderdeel kan kopen? Anders wordt het Marktplaats en de sloop afstruinen naar zo'n ding. Iemand hier op het forum die nog een sigarettenaansteker over heeft?
AX SPOT 1.1I (1996)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Als je een phase 2 hebt (en dus een groene lichtring) dan kun je die gewoon nieuw kopen bij de Halfords.

MKramer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: ThuMar19, 2009 10:59:18 AM
Location: Nijmegen

Post by MKramer »

Bedoel je deze?

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=204034

Bij mij zit er aan de achterkant een andere aansluiting, een soort isostekker, lijkt wat op een iso stekker van de autoradio. Hoe zou ik deze aan moeten sluiten dan?
AX SPOT 1.1I (1996)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Nee, die bedoel ik niet. Er hangen ook andere in het rek...

Post Reply