3e remlicht aansluiten

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

3e remlicht aansluiten

Post by AXcellent »

Hallo Heren (en dames?)

Ik heb zelf een derde remlicht gemaakt. nu moet ik deze alleen nog aansluiten. Als ik mijn linker achterlicht eruit haal, zie ik dat er draden voor mijn trekhaak parallel gemonteerd zijn aan de achterlicht-draden. Deze +/- 5 draden hebben alle verschillende kleuren. ik heb zelf geen spanningsmeter. Weet iemand welke kleur ik moet hebben om mijn remlicht op aan te sluiten?

Andere vraag:

Iemand een goede tip hoe ik het 3e remlicht kan monteren zodat hij naar buiten schijnt? Het is een strip met 24 leds geworden.
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

monteren: ligt een beetje aan de vorm, heb je een foto??

je remlicht zit op 1 van de 5 draden, zo uit mijn hoofd is het de middelste, maar om 't zeker te weten: aan het eind gaat er een stekker in je lichten-unit, hier kan je een multimeter insteken. Hierop zit de plus. De min gaat via 't chassis. Dus multimeter + op een gaatje in de stekker, de min op een stuk aarde (carosserie), laat iemand remmen, en als je stroom krijgt (12v) dan zit je raak :)

Trek 't betreffende draad (zoals ik al zei: waarschijnlijk de middelste, maar controleer het eerst) een beetje los van de rest, nou kun je splitsen bijvoorbeeld door middel van een scotchblok.

Image

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

Dat verhaal snap ik wel, Met die dingen heb ik geen moeite.
Maar als je mijn bericht leest zei ik dat ik geen multimeter had zo 1,2,3. En of dan misschien iemand wist welke kleur je remlicht was. Dan hoef ik niet een multimeter erbij te halen.

En anders hobbel ik wel even naar de action.

Groetjes
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dat laatste lijkt me sowieso wel een goed plan!
Een multimeter is altijd handig om te hebben en bij de Action kosten die ook de wereld niet.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply