Ik heb een ax first 3 deurs, En heb een universeel setje cv gekocht. maar als ik mijn interieurdelen van de deuren er af haal kan ik me niet voorstellen dat je tussen de buitenkant van de deur en het plaatgedeelte wat zeg maar in de deur zit een motortje kan bevestigen. je kan daar toch helemaal niet bij met gereedschap?
Heeft iemand cv zelf ingebouwd in een 3 deurs ax? Ik hoor het graag hoe...
Die servo's hoeven niet specifiek uit een AX te komen (alleen de achterklep is specifiek AX). Die voor de deuren kunnen ook uit een ZX komen (let wel op dat je servo's neemt waar twee stekker inpassen, in een ZX heb je dan bijvoorbeeld alleen wat aan de servo uit de bestuurdersdeur).
die uni setjes moet je zelf nog een hoop voor maken het originele lijkt mij persoonlijk makkelijker...
de stekkers zitten al aan de servo's, je soldeert er wat draden aan, de hoofdmodule zit ook gewoon een stekker aan en die zit als het moet ook in de ZX, XM, Xantia, Xsara, Evasion (en zo zijn er nog wel meer...).
Ik heb al servo's waar de stekkers (draden) aan zitten, ook heb ik een module met kabelboom. Dit setje was erg goedkoop, maar naar mijn weten kan ik er niet bij....
Je kan amper je slot zien zitten als je je interieur gestript hebt!
MBa@NL wrote:Je kan het slot er ook gewoon even uithalen.
En goedkoop is... (vul zelf maar in)
ook een kwestie van goed geinformeerd zijn, natuurlijk.. een hoop kan wel goedkoop met standaard setjes driekwart van ons koopt zijn spullen bij de aldi.... je moet 't maar net weten
Dat setje is helemaal nieuw alleen die eigenaar had er 2 motors van nodig. het is een setje van 4 motors. Dus alles is compleet behalve 2 motors (servo's oke dan) maar het is gewoon goed maar hoeee moet ik ooit die big ass servo inbouwen man:p
Ik wacht wel af op een reactie van iemand die dit ook gedaan heeft.
Praat me niet van een cv. die van mij spookt. Net die auto uit die spook film. Zit er wel in de cv, maar gaat een eigen leven leiden. Kom er nog wel achter. En als ik het helemaal zat ben gaan er gewoon weer sloten in uit een basis ax. Komt goed.
pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
ik heb bij mijn Lupo een universele centrale deurvergrendelings set ingebouwd. gaat prima.
de ruimte in de deuren is bij een ax iets krapper dan bij de lupo, maar dat moet volgends mij wel passen.
verder is het aansluiten aan de bestaande deursloten niet heel ingewikkeld.
ik lees dat je een setje hebt gekocht waarvan 2 motoren missen.. kijk heel goed welke motoren missen, de kans is namelijk groot dat de motoren met sensor zijn gebruikt (motor met 5 kabeltjes). deze sensoren zorgen ervoor dat je de auto ook met de sleutel centraal op slot kunt doen. als die er niet bij zitten(alleen motoren met 2 kabels) kun je dit niet!
het automatiseren van de kofferbak kan denk ik niet met de standaard servo motoren. dit omdat het slot permanent gedraaid wordt, dit moet je goed uitzoeken voor de boel gesloopt wordt.
Bij de Lupo kon dit in iedergeval niet zonder slag of stoot. Ik heb dit opgelost door creatief te zijn met een modeltrein wisselmotor en wat lego. Voor de AX zal waarschijnlijk ook wat creativiteit nodig zijn.
Ik hoop je hier wat mee te hebben geholpen.
Ik ben het eens met de anderen, het is makkelijker om een bestaande Citroën centrale deurvergrendeling in te bouwen.
gr.
Hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.