sleutels/aut. deurvergrendeling/inlezen/amsterdam

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
jfvanolden
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: MonFeb22, 2010 1:21:04 PM

sleutels/aut. deurvergrendeling/inlezen/amsterdam

Post by jfvanolden »

hoi allemaal,

wij hebben net een leuk klein rood ax-furiootje gekocht met maar één sleutel. da's niet handig. Ook hebben wij bij de lichtjes binnenin zo'n zwart kastje hangen en volgens mij is dat de receiver voor een sleutel met knopjes (om op afstand de deuren te openen). In het boekje staat een handgeschreven code (we kochten de auto van een oud vrouwtje), ik denk dat dat de code is voor de receiver. Nu de vraagjes aan jullie:
Onze duren hebben wel automatische vergrendeling, alleen dus niet op afstand omdat we de, volgens mij, de juiste sleutels niet hebben.

-hoe weet ik of dat kastje binnen een receiver is?
-hoe weet ik of die handgeschreven code, de code is voor aut.deurvergrendeling?
-hoe kan ik aan twee sleutels met knopjes komen, inlezen etc rond amsterdam, voor een leuk prijsje (ben niet zo technisch...)?

ik hoop dat iemand zin en tijd heeft mij op weg te helpen!
Groetjes,

Feye
MY CAR:
Citroën AX Furio 1.4
Benzine- 1996- 90.000KM
NP-DZ-41

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: sleutels/aut. deurvergrendeling/inlezen/amsterdam

Post by grietje »

jfvanolden wrote:hoi allemaal,

wij hebben net een leuk klein rood AX-furiootje gekocht met maar één sleutel. da's niet handig. Ook hebben wij bij de lichtjes binnenin zo'n zwart kastje hangen en volgens mij is dat de receiver voor een sleutel met knopjes (om op afstand de deuren te openen). In het boekje staat een handgeschreven code (we kochten de auto van een oud vrouwtje), ik denk dat dat de code is voor de receiver. Nu de vraagjes aan jullie:
Onze duren hebben wel automatische vergrendeling, alleen dus niet op afstand omdat we de, volgens mij, de juiste sleutels niet hebben.

-hoe weet ik of dat kastje binnen een receiver is?
-hoe weet ik of die handgeschreven code, de code is voor aut.deurvergrendeling?
-hoe kan ik aan twee sleutels met knopjes komen, inlezen etc rond amsterdam, voor een leuk prijsje (ben niet zo technisch...)?

ik hoop dat iemand zin en tijd heeft mij op weg te helpen!
Groetjes,

Feye
Een zwart balkje bij de 'kaartleeslampjes' zijn idd voor een afstandsreciever.

Bij een AX zit dit niet in de sleutel, maar is het een apart 'zendertje'.
Je kan ze nog bij de dealer bestellen, maar volgens mij kost zon setje zenders 100 euro oid. Veelste veel in ieder geval.

Ik zou lekker verder leven zonder afstandsbediening ;) Zo geniaal is dat infrarood toch niet, je moet er met je neus bovenopstaan voordat ie reageerd. Beter zon radio grafisch ding hebben die werkt vanaf 30 meter al, die setjes zijn nog nieuw te krijgen en zijn plug and play.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

lobsterboy
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: FriOct02, 2009 9:10:18 PM

Post by lobsterboy »

Voor E102,51 heb je alleen de handzender bij de dealer.
Compleet setje (zender en ontvanger) is zelfs E301,01 :shock:

De code die je nodig hebt om de losse handzender te bestellen staat op een sticker op de ontvanger (niet handgescheven)

Ik zou inderdaad voor een radiografisch setje gaan, vaak alvoor 50 a 60 euro verktijgbaar.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

die handgeschreven code is denk ik eerder een security code van een radio...

Waarschijnlijk krijg je bij een nieuwe handzender een blaadje met een inleesprocedure maar zoals grietje ook al zegt zou ik daar niet in investeren (of je moet het origineel willen houden). Vooral op zonnige dagen werken die infrarood dingen voor geen meter en moet je echt me de zender tegen de ruit staan.

Post Reply