achterruitverwarming

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

achterruitverwarming

Post by Johannus »

Hey weet iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Ik heb vanmiddag helaas mijn achterruitverwarming stuk getrokken, althans, 1 van de 2 koperen haakjes waar je het connectortje van de kabel op schuift heb ik van de raam af getrokken :( :( :(

Nou lijkt het zo dat bijde draadjes met elkaar verbonden zijn en dat de achterruitverwarming zijn/haar massa ergens anders (niet van een van de 2 kabeltjes) vandaan haalt. klopt dit? en kan de achterruit verwarming ook nog werken met 1 draadje ipv 2? of gaat daar dan weer te veel stroom doorheen en smelt het dan?

en weet iemand een goede oplossing om dat haakje terug te zetten? solderen lukt niet :(
Image Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

De verwarming heeft beide aansluitingen nodig om te kunnen functioneren.
Haakje gewoon opnieuw opknijpen, liefst solderen.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik denk eerder dat de TS het metalen dingetje waar je het stekkertje op schuift, van de ruit heeft los getrokken. En dan heb je best wel een probleem, want solderen gaat niet (tin koelt te snel af of de ruit barst door de veel te hoge temperatuur op een kleine plek) en vast lijmen met gelijdende lijm blijft in de praktijk zitten tot je de achterklep een keer open en weer dicht hebt gedaan.

Ter info: de draden van de achterruitverwarming vormen een elektrische weerstand, waarvan de metalen dingetjes de contacten zijn. De verwarming maakt dus niet nog ergens contact met het chassis! Beide contacten zijn dus nodig.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

was ik al bang voor :(

word dus een nieuwe achterruit :(
Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Goed nieuws op dit gebied.

Heb via E-bay elektrisch geleidende lijm besteld op basis van koolstof (carbon). Dit voor 4 dollar + 3 dollar verzendkosten.

Bison Elektro is ook zo'n soort lijm, maar dan op basis van zilver. En daarmee ook meteen duurder dan een setje zilveren oorbellen bij luci lucardi ;)

Goeiemorgen, 20 euro voor een paar ml lijm...

Binnenkort dus even testen of het met deze carbon lijm goed te fixen is en als dat zo is, zal ik er even een howto voor schrijven.

Scheelt me weer het zoeken van een achter ruit/klep en ombouwen ervan e.d. :)
Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

en anders bestaat er ook plakfolie incl ruitverwarming. (wordt ook gebruikt in de eend)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Johannus wrote:Goed nieuws op dit gebied.

Heb via E-bay elektrisch geleidende lijm besteld op basis van koolstof (carbon). Dit voor 4 dollar + 3 dollar verzendkosten.

Bison Elektro is ook zo'n soort lijm, maar dan op basis van zilver. En daarmee ook meteen duurder dan een setje zilveren oorbellen bij luci lucardi ;)

Goeiemorgen, 20 euro voor een paar ml lijm...

Binnenkort dus even testen of het met deze carbon lijm goed te fixen is en als dat zo is, zal ik er even een howto voor schrijven.

Scheelt me weer het zoeken van een achter ruit/klep en ombouwen ervan e.d. :)
Als de truc gelukt is, laat het even weten.

Bij mijn GT liggen ook beide zijden van de ruit.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply