
Sinds de nieuwe bougies liep (oke reed) de AX weer als een zonnetje

Maar nu wou ik weer een stuk gaan rijden, DOOD, Accu helemaal (bijna) leeggetrokken tot een klemspanning van 4/5 V, dus ik dacht, dat word een nieuwe,

even naar de garage gereden of ze die accu konden testen -> accu in orde.
dus accu opladen (overbruggen wou niet echt lukken), accu erin -> beginnen ineens de koplampen te knipperen als een gek, terwijl ze uitstonden. accuklemmen er weer afgehaald, opzoek naar de oorzaak, alle zekeringen even vervangen (boven het stuur) (wat ik erg vreemd vond was, dat het niet uitmaakte welke zekering ik eruit trok, de koplampen bleven aan

maargoed, dat was het dus niet, ik de licht dinges (aan het stuur) er maar even afgehaalt, kon niets vinden, er weer opgezet, geen geknipper meer

rijd ik eerst naar het tankstation, Grr, brandstofprijzen

daarna naar het eerst volgende tankstation (band vergeten op te pompen, +/ 2min +/- 7km)
nog ff naar het centrum (+/- 1 tot 2 uur, 1km) start ook weer perfect,
[offtopic]
nog een mooie AX tegen gekomen, (natuurlijk ernaast geparkeerd en foto gemaakt

Aanschouw:

helemaal gaaf, op een mini deukje na! owhja, in weert
kom ik terug, zijn die parkeer wachters bezig te ouwe hoeren bij die auto's, gelukkig hadden we allebij netjes betaald

[/offtopic]
nog ff bij iemand langs (+/- 15min, 1 km, Half dood, aanduwen maar)
starte hij gelukkig, nog 7km naar huis, sta ik voor de deur, wil ik mn lichten aan doen, slaat ie af, met geen mogelijk heid meer aan te krijgen op die accu

dus ik die vannacht weer opgeladen, ik zet dat ding erin, starten deed ie, dus ik de mulitmeter uit het stof getrokken, 12 - 12.7V en soms 0.3-3V (draaiende motor, ook met gas komt ie niet boven de 13V), trok ik de klem er perongeluk af, weer uit,
Maar oke, om een heel lang verhaal even kort te maken,
-is mijn dynamo dood?
-is mijn accu dood?
-hoe kom ik erachter of er nog / waar die kortsluiting zit?
-hoeveel Volt geeft je accu(dynamo) normaal als je motor aanstaat??
Oke, Groetjes maar weer,