Verlichting waarschuwing / buzzer (opgelost!)

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Verlichting waarschuwing / buzzer (opgelost!)

Post by LowRider »

Hallo,

Ben al een tijde aan het zoeken naar een goede oplossing voor mn volgende probleem,

Ik wil mijn verlichting nog wel eens (heel vaak) vergeten uit te zetten, niet slim(weet ik). nou hebben de wat nieuwere auto's allemaal z'n "irritant handige" BBZZZZZZZ wanneer je je verlichting vergeet.

Mijn vraag, z'n zoemertje moet je zelf ook in kunnen bouwen, maar waar haal ik dat vandaan, en wat voor schakelaartje heb ik nodig.


Groetjes
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Je hebt toch een GTI??

Die hoort dat gewoon standaard te hebben hoor.

Een geluidsmodule met 2 draadjes en die moet je tussen 2 fussees klemmen (verlichting en contact, ofzoiets?) F9 en F11 ofzo was het bij een type 1. En dan piept ie als je je contact eraf zet en lichten aan :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

Nee, ik heb een Image, heeft dit standaard niet, (van morgen gemerkt:P)
en waar kan ik zn "geluidsmodule" kopen, of moet ik anders ff onderdelen zoeker doen?
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

image heeft het volgens mij standaard ook, maar dan is het een type 1, dat is makkelijker

Ik zou een module van de sloop halen. Tis een miniscul ding, soort dobbelsteen met een zwart en rood draadje en het ligt meestal los in de zekeringkastje.

Ik zoek er ook nog 1 voor de 1.0 :P Vergeten die uit de TRS te halen toen ik hem sloopte :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

Oke, mocht ik binnenkort naar de sloop gaan en ik vind er 2, dan kan ik je dr wel 1tje opsturen!

Bedankt voor de nuttige info
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

image heeft het ook een irritante piep bzzzzz geluid.
heb zelf namelijk ook een image uit 1990.

kijk is of bij de bestuurders deur waar het schanier is een knopje zit die ingedrukt word door de deur. die is voor de buzzer/zoemer
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens kosten die dingen niet de wereld bij de Halfords.. en dan hoef je niet te klooien en te hopen dat hij nog werkt, dan is hij gewoon nieuw!
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Inderdaad: voor een paar euro nieuw bij een automaterialenzaak.
Zoals Grietje aangeeft op zekering (of op een stekkerverbinding van de bewuste kabel aansluiten) van verlichting aan de ene kant, en op contact of de deurschakelaar/binnenverlichting aan de andere kant.
Ding zelf plak je ergens onder het dashboard.
Stelt niet zoveel voor.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

Ja, bij de deur zit zo'n knopje, die is ook voor de verlichting toch?
en waar moet dat zoem ding zitten dan? kan ik kijken of hij er nog inzit
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

dat knopje bij de deur is voor als je de deur open hebt staan is hij niet ingedrukt en zou je de zoemer moeten horen. d
ie zoemer zal er dan wel nog inzitten maar waarschijnlijk is ie kapot.
even opzoeken waar hij zit :)
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

kleutscher wrote:dat knopje bij de deur is voor als je de deur open hebt staan is hij niet ingedrukt en zou je de zoemer moeten horen.
... én voor het automatisch aan gaan van je binnenverlichting als je de deur opendoet :)
Kijk uit, een Cactussssss

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

pcrodent wrote:
kleutscher wrote:dat knopje bij de deur is voor als je de deur open hebt staan is hij niet ingedrukt en zou je de zoemer moeten horen.
... én voor het automatisch aan gaan van je binnenverlichting als je de deur opendoet :)
ook :P
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:overigens kosten die dingen niet de wereld bij de Halfords.. en dan hoef je niet te klooien en te hopen dat hij nog werkt, dan is hij gewoon nieuw!
had dat eerder gezegt, heb toen echt een half jaar lopen zoeken naar een geluidsmodule die ik daarvoor kon gebruiken omdat de mijne alleen nog maar een soort kapot buz geluid kon geven ipv een piep :P

Maar bij mij zit ie trouwens niet op mn deur (type 1) maar echt op t contactslot!
Deur is bij mij alleen binnenverlichting..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

Hallo

heb dr net een opgehaald bij de halfords (€5,-), maar waa hoort dat ding precies te zitten, hij zit niet in mn zekeringen bakje.
de mijne alleen nog maar een soort kapot buz geluid kon geven ipv een piep
hij hoort toch ook te buzzen? doet van onze cuore wel (word je helemaal gek van :P)
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

LowRider wrote:Hallo

heb dr net een opgehaald bij de halfords (€5,-), maar waa hoort dat ding precies te zitten, hij zit niet in mn zekeringen bakje.
de mijne alleen nog maar een soort kapot buz geluid kon geven ipv een piep
hij hoort toch ook te buzzen? doet van onze cuore wel (word je helemaal gek van :P)
op de zekering van de koplamp en het ander eind op de deur schakelaar.
Iedere keer als je de deur open gooit zal hij piepen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

he, ja, das wel beter dan dat hij gaat piepen als je het contact uit zet..

Thnx, zal zo ff gaan kijken of ik ut allemaal kan vinden
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: WedMay20, 2009 1:03:16 PM

Post by LowRider »

Heb hem dr net even ingezet, 2min werk maar bespaart een hooop ellende.

Bedankt voor de vlotte reacties maar weer,
dan mag dr van mij een slotje op :wink: :D
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

Post Reply