Centrale vergrendeling achterklep

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Centrale vergrendeling achterklep

Post by Mastenhose »

Wie-o-wie kan me vertellen hoe de servo van de centrale vergrendeling ten opzichte van het achterklepslot hoort te zitten?
De SPOT had op 't moment van aanschaf geen achterklepslotje meer. Nu weer wel, maar hoe hoort deze i.c.m. de centrale vergrendeling te zitten?

-Is het achterklepslotje van een met C.V. uitgevoerde AX anders als een gewone?
-Zijn de stangetjes van een AX met C.V. anders?
-Heeft iemand toevallig een fotootje van hoe het hoort te zitten?

Probeer er al een aantal dagen uit te komen, maar ben 't nou echt ff kwijt geloof ik!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Re: Centrale vergrendeling achterklep

Post by MBa@NL »

Mastenhose wrote:-Is het achterklepslotje van een met C.V. uitgevoerde AX anders als een gewone?
ja is anders, is namelijk een "blind" slot. wat wil zeggen dat er GEEN sleutel in past.
Mastenhose wrote:-Zijn de stangetjes van een AX met C.V. anders?
ook die is anders, eventueel na te maken van op basis van wat het moet zijn met degene die in niet CV AX'en zit en anders met een oude fiets spaak
Mastenhose wrote:-Heeft iemand toevallig een fotootje van hoe het hoort te zitten?
Helaas zo gauw niets kunnen vinden tussen mijn eigen foto's en heb alles helemaal dicht gebouwd zitten...

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Re: Centrale vergrendeling achterklep

Post by Mastenhose »

MBa@NL wrote:
Mastenhose wrote:-Is het achterklepslotje van een met C.V. uitgevoerde AX anders als een gewone?
ja is anders, is namelijk een "blind" slot. wat wil zeggen dat er GEEN sleutel in past.
[/quote]

Weet je toevallig of het óók mogelijk is door een slot mét sleutelgaatje te gebruiken?
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Nee. De cylinder kan niet naar de 'op slot' stand draaien vanuit vrij stand en vice-versa, omdat de permutatieplaatjes dat verhinderen.

:idea: Kan wel dus! Trek de slot cylinder eruit, verwijder de permutatieplaatjes en klaar ben je. ;)
(Alleen kun je dan wel het slot met vanalles ontgrendelen. Dus knop dicht maken is dan wel heel belangrijk. Maar ook dat zal voor jou wel peanuts zijn, gezien de resultaten van je herstelwerkzaamheden aan het plaatwerk!!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote: :idea: Kan wel dus! Trek de slot cylinder eruit, verwijder de permutatieplaatjes en klaar ben je. ;)
(Alleen kun je dan wel het slot met vanalles ontgrendelen. Dus knop dicht maken is dan wel heel belangrijk. Maar ook dat zal voor jou wel peanuts zijn, gezien de resultaten van je herstelwerkzaamheden aan het plaatwerk!!)
Hmmm...Zet me aan ´t denken:
Als de permutatieplaatjes eruit zijn, wordt het slot alleen nog maar gelockt door de servo van de CV, klopt toch? (Dat witte plaatje schuift uit over het stalen busje, waardoor ie lockt?
In hoeverre heeft het dan nut om de knop van het slotje dicht te maken?
Misschien zie ik nu iets essentiëels wel over 't hoofd, maar probeer even het idee van een blinde knop te doorgronden! :D

Ik zou voor mezelf nu gewoon denken: Permutatieplaatjes eruit, en ik ben klaar, als ik 't gaatje in de knop voor lief neem!
Moet alleen nog even bekijken hoe het stangetje dan zou moeten lopen. (Dus zoals Michel zegt: Spaak verbuigen, maar dat moet wel lukken denk ik zo).
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Heeft iemand toevallig een fotootje beschikbaar over hoe het exact zou moeten komen te zitten? (Slotje ten opzichte van servo, stangetje van waar tot waar en ten opzichte van slotje en servo etc.)
Wil binnenkort proberen om 't werkend te krijgen met m'n huidige slotje, maar ik wil eigenlijk van tevoren even zien hoe het daadwerkelijk zou moeten zitten.
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Volgens Citroën zou het er zo uit moeten zien (in exploded view):

Image

...maar ik heb het idee dat er toch een stangetje ontbreekt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Als ik ´t zo zie, dan is ´t plaatje achterop het slotje anders.
Tevens zit er bij de CV ook nog een grote witte kunststof plaat die ik hier niet terugvind...
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply