spanningsregelaar probleem

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

spanningsregelaar probleem

Post by kleutscher »

even een nieuwe post

ik had laatst gepost over mijn dynamo probleem.
nu blijkt na een test op de testbank dat de dynamo iig goed is die ik van de sloop had gehaald.

nu komt het probleem dat op sommige momenten mijn dynamo wel bijlaad en vaak helemaal niet. soms 13.8 en vaak klapt hij na het herstarten van de auto onder de 12 volt.

ik meet vanaf het kleine draadje van de dynamo met een draaiende motor 15 tot 16 volt.
dit meet ik dan alleen niet op de accu.

ik heb op deze forum en andere forums gelezen als je 15 volt of meer meet dat de spanningsregelaar iig dood is.
maar meet je dit dan vanaf de + en - van de accu OF het kleine draadje van de dynamo en de - van de accu.

als het laatste dan het geval is betekent het dan bijna zeker dat de spanningregelaar het probleem zal zijn?

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

probleem is opgelost en ik mag weer rond cruisen in mijn ax-je

het was dus uiteindelijk de spanningsregelaar wat de laatste problemen leverde.

rest zit er een sloop dynamo in en een nieuwe accu en heb ik de gebroken massapunt van de ecu weer ff een nieuw stekkertje opgedraaid.

dus in enschede rijd weer een image rond

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Goed om te horen!

Ik vind problemen met (laad)spanning en alle andere vage problemen die dit soms geeft altijd t meest kl*te problemen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

en hij is weer dood:S

kilometers gereden gisteren en vandaag zon 250 km geen problemen.

kom ik vandaag thuis van werk ff laatste stukje flink de subwoover laten blazen. en ja hoor bam weer komt het lampje terug.

ik de versterker/subwoover checken blijkt de versterker dood te zijn.
iig het aan lampje brand helemaal niet van mijn versterker.

nu krijg ik het soms voor mekaar dat hij weer laad 13.8 volt a 14 volt maar als ik dan ook maar iets gas geef begint het acculampje behoorlijk te flikkeren en laad hij niet meer (12 volt.)

kan het zo zijn dat de subwoover ipv de losse versterker mijn radio versterker gebruikt? en door hem flink voluit te zetten ik mijn spanningsregelaar weer naar zijn gootje heb geholpen?.
want ik heb hem alleen op het laatste stukje flink voluit gehad en toen begonnen de problemen pas weer.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Hoe heb je je versterker op je radio aangesloten?
Heb je bijvoorbeeld een 'sub-out' of heb je 'm over je front/rear-poort geschakeld?

Wat betreft een dode versterker, ik heb zelf gehad met m'n condensator dat deze onvoldoende massa had, waardoor de hele handel niet draaide.
(condensator had te weinig massa, waardoor deze het signaal blokkeerde voor de versterker etc.)

Hoe de link tussen je laadspanning en sub te verklaren is weet ik zo ff niet.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Wellicht hier 's wat tips opdoen: www.12vhifi.nl
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

hmmmm ik meet maar 6volt door de subwoover kabel dat zal vast niet goed zijn?

ik zet hem morgen iig ff naar de garage om mijn hele elektra ff goed te laten doormeten. :)

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

auto is gerepareerd.

kabelboom was dus kapot.
heb ook direct ff een gereviseerde dynamo opgepikt.

dure hobby:S:P

Post Reply