hmm, oke, er stond zowiezo al een koelslang+flens+thermostaat-wissel op de planning, neem ik dat maar meteen mee.
is dit dan de sensor die onderin de radiateur zit toch ?
Hahaha... Je zou eens een lijstje moeten maken van alle aanhaalmomenten die in de Haynes vermeld staan. Je wilt niet weten wat er allemaal eigenlijk op moment vastgedraaid moet worden.
Een lijstje van aanhaalmomenten die ik tot nu toe nodig heb gehad vind je hier.
Last edited by MNM(tm) on SatApr11, 2009 10:54:25 AM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Getallen zijn eenduidig.
Vast=vast is voor iedereen anders.
(Sommige mensen draaien de bouten van de ophangbeugel zó strak vast aan hun LCD/plasma-TV, dat het de bedoeling lijkt dat het huis aan het toestel moet hangen, in plaats van andersom. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
oke de storing is er nog,
ik heb de stekker losgetrokken, maar dan zou de ventilator toch niet zomaar gaan draaien bij contact aan?
dat is namelijk nu wel het geval
Is het geen 'fail safe'-schakeling?
Dwz in normale toestand verbindt de sensor door, bij inschakeling ventilator onderbreekt de sensor.
Dus ook bij draadbreuk richting sensor wordt de ventilator ingeschakeld.
Altijd veilig dus!
Als ik namelijk bij mijn XM 2.1 TD de stekker van de sensor aftrek gaan ook beide ventilatoren op hoge snelheid draaien.
Jongejan wrote:Is het geen 'fail safe'-schakeling?
Dwz in normale toestand verbindt de sensor door, bij inschakeling ventilator onderbreekt de sensor.
Altijd veilig dus!
Als ik namelijk bij mijn XM 2.1 TD de stekker van de sensor aftrek gaan ook beide ventilatoren op hoge snelheid draaien.
Jongejan wrote:Is het geen 'fail safe'-schakeling?
Altijd veilig dus!
en dat is bij de saxo net zo
Bovenstaande beweringen gaan niet op voor een AX, als de ventilator gaat draaien met losse steker op de thermostaat dan kan het niet anders of er moet sluiting zitten in je bedrading naar de thermostaat.
oke de fan draait nog steeds vrolijk, ik heb er eerlijk gezegd nog niet goed naar gekeken (stom enzo) maar ik vind het wel raar dat als de stekker los is, de fan alsnog kan draaien, ookal is er kortsluiting, hij krijgt dan toch geen signaal lijkt mij
DuFF wrote:oke de fan draait nog steeds vrolijk, ik heb er eerlijk gezegd nog niet goed naar gekeken (stom enzo) maar ik vind het wel raar dat als de stekker los is, de fan alsnog kan draaien, ookal is er kortsluiting, hij krijgt dan toch geen signaal lijkt mij
Als er sluiting zit in de aansluitkabel (bedrading) van het thermocontact heeft dat het zelfde gevolg als het schakelen van het thermocontact en wel draaien van de ventilator.
Het gevaar kan alleen zijn dat de sluiting niet volledig is maar met wat overgangsweerstand waardoor terplaatse warmte ontwikkeling in de draadboom (bedrading) kan ontstaan met als ernstig gevolg brand.
De moraal van dit verhaal onderzoek het probleem zo snel mogelijk je zou niet de eerste zijn die op zo'n manier zijn auto in rook ziet opgaan.