AX elektrisch probleem?

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
bose9014
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: ThuJul03, 2008 1:56:11 PM

AX elektrisch probleem?

Post by bose9014 »

Mijn AX 1.1i Tge uit 1992 loopt normaal probleemloos maar af en toe valt hij stil tijdens het rijden,ook kan het voorkomen dat ik na een ritje de auto afzet en na 5 minuten weer wil aanrijden en dan niet start,wacht ik b.v een uur dan start hij meteen.Ikzelf denk aan een elektrisch probleem,maar weet niet meer waar ik moet zoeken.Alvast bedankt voor elke hint.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Klinkt als ontstekingsmodule, symptomen zijn nogal duidelijk, zoek voor de grap maar eens op ontstekingsmodule via het forum.

Verstandigste is om de module tegelijk met de bobine te vervangen, anders zal de module binnen de kortste keren weer kapot zijn.

bose9014
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: ThuJul03, 2008 1:56:11 PM

AX elektrisch probleem?

Post by bose9014 »

Bedankt voor de hint,morgen naar de sloop meteen een andere bobine en ontstekingsmodule halen.Moet ik nog letten op bepaalde typenummers of maakt dit niet uit? staan er eigenlijk wel nummers of zoiets op.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Durf ik zo niet te zeggen, ik rij zelf een dieseltje, en daar ontbreekt dat deel nu eenmaal :lol:

Enige dat ik zo weet is dat er DIS ontsteking is, of met verdelerkap, vraag me zo niet de verschillen, die staan wel ergens vermeld als het goed is.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Post ff een foto van 't geheel onder de motorkap, dan kunnen we precies zeggen wat je nodig hebt. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

bose9014
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: ThuJul03, 2008 1:56:11 PM

AX elektrisch probleem?

Post by bose9014 »

Hierbij een foto van de gedemonteerde ontstekingsmodule,lijkt me dat dit inderdaad niet goed kan werken met al die viezigheid erop. Ga dadelijk naar de sloop om een andere O.M. en bobine te halen, heb inmiddels de codenummers van alle twee gevonden. Wat is eigenlijk dat zwarte kastje op foto 2 naast die bruine stekker?

Image

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dat is de ontstoor-condensator. :)

De metalen achterkant van je aanstaande ontsteekmodule moet je trouwens goed schoonmaken en dun insmeren met witte warmte-geleidende pasta (datzelfde spul als in de computerwereld wordt gebruikt).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

bose9014
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: ThuJul03, 2008 1:56:11 PM

Post by bose9014 »

Vandaag andere bobine en ontstekingsmodule gemonteerd loopt tot nu toe prima.Nog een vraagje , is er iemand die een compleet elektrisch schema van een AX heeft, alvast bedankt.

Post Reply