Ax GT klokkenspul in BX

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Ax GT klokkenspul in BX

Post by mcdean »

Ik heb weer iets geks bedacht :lol:
Ik was mijn magazijn net aan het opruimen en kom het klokkenspul (toerenteller kmteller, completer ding) tegen van een AX GT. Het viel me nu pas voor het eerst op dat dat heel erg op die van een Bx lijkt!

Alleen.... gaat het ook in een Bx werken? Ik wil ook het AX GT blok in mijn Bx hangen en dus is die kvs temp sensor gelijk aan te sluiten op de AX klokkenspul!

Ik heb er wel een foto van gemaakt die zal ik hier ook nog wel posten.

Formaat van het klokkenspul is even groot als die van BX, met een paar kleine aanpassingen zit die dus wel in het dashboard, maar hoe gaat het met de lampjes?

- stadlicht, dimlicth en grootlicht gaat vast wel goed
- handrem denk ik ook wel
- stop zit ook bovenaan dus denk geen probleem
- kvs ook geen probleem?

maaar........ een BX als die de druk van de lhm te laag heeft of peil te laag gaat er stop + ! branden, ! zit bij de ax bij de [P] naast (zelfde lampie)

Is het te proberen te testen? gewoon in me BX hangen en kijken wat die doet?

aansluitingen voor de stekkers bovenop is ook zelfde

alvast bedankt
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Wat ik zou doen, is even draadjes schema's van zowel AX tellerhuis en BX naast elkaar leggen, en gewoon kijken of alles het zelfde aangesloten is


Ik weet dat bij 106 en ax; die dezelfde stekkeraansluiting had (!) bijv de brandstof op een ander punt zat!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

zoals beloofd de foto`s:

Image
Image
Image

Hij is wel iets hoger maar dat raak je wel kwijt. Waar is dat lampje rechts boven voor? (lampje cq sensor?)
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik begreep je verkeerd, je wil het in een BX hangen dus.

Lampje rechtsboven is olie peil;

Maar, nogmaals,

zoek draadjes schemas op van beide tellerhuizen, en zorg dat je de stekkers dus zo veranderd dat het hetzelfde is. Dan kan het gewoon.

En als je ook een AX blok erin hangt, ev. hele kabelboom meenemen, maar dan kom je ook in de knoei met andere dashbord dingen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

grietje wrote:Ik begreep je verkeerd, je wil het in een BX hangen dus.

Lampje rechtsboven is olie peil;

Maar, nogmaals,

zoek draadjes schemas op van beide tellerhuizen, en zorg dat je de stekkers dus zo veranderd dat het hetzelfde is. Dan kan het gewoon.

En als je ook een AX blok erin hangt, ev. hele kabelboom meenemen, maar dan kom je ook in de knoei met andere dashbord dingen.


oliepeil, check! gewoon controle lampje toch? als brand ben je eigenlijk al te laat? :lol:

Ik zal het nazoeken dan kan ik eventueel de stekkers aanpassen lijkt mij het makkelijks. Wel uniek trouwens straks een AX GT klokken in een BX 1400 met Ax GT carb blok 8).
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hij hoort even te branden bij op contact zetten geloof ik, en daarna nooit meer. Als hij begint te knipperen is het goed mis (maar, dan sta je denk ik allang stil)

Bij mijn GT brand ie constant, ergens een kortsluitinkje
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply