Temperatuur meter

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Doeabb
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunDec30, 2007 9:14:36 AM
Location: Venhuizen

Temperatuur meter

Post by Doeabb »

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand het antwoord weet ik heb nu een km teller met temp meter erin zitten en een sensor geplaatst maar waar moet ik de draad van de sensor op aansluiten :?:
Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar als ik het goed begrijp:
sluit de ene kant aan op je tellerbak, in de HOW-TO staat waar je dit moet aansluiten. De andere kant is het stekkertje dat op je sensor moet worden aangesloten en die zit op je blok (onder in een 45 graden hoek gezien vanaf je oliepijlstok). Hier staan meerdere foto's van op het forum.

Is dit wat je bedoelt?
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

superkroaat
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov26, 2006 10:33:19 PM

Post by superkroaat »

ik snap het wel, hij heeft van mij een teller(toerenteller/temparatuur meter) met sensor overgenomen. Die sensor is van een type 1. De type 1 sensor draai je in je thermostaathuis (die heb je nu extra zeg maar).

Dan heb je nog een sensor(die met een blauwe stekker naast de groene). Daar lopen twee draden in(waarvan hij er nu nog maar een gebruikt), want de blaauwe sensor geeft maar een signaal door(standaard type 2 teller zonder temparatuurmeter).

Nu pak je een van die draden(kan er maar een zijn, weet niet meer welke) en die sluit je aan op die type 1 sensor in je thermosstaathuis. En dan moet het werken.

Ik weet dat je gewoon sensoren hebt die het alletwee doen maar die had ik niet meer liggen. Toen hebben wij dit op deze manier opgelost. Werkte ook in mij ax.

Als het nu nog steeds niet wil lukken, geef anders even een belletje dan doen wij het samen wel even.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

superkroaat wrote:ik snap het wel, hij heeft van mij een teller(toerenteller/temparatuur meter) met sensor overgenomen. Die sensor is van een type 1. De type 1 sensor draai je in je thermostaathuis (die heb je nu extra zeg maar).

Dan heb je nog een sensor(die met een blauwe stekker naast de groene). Daar lopen twee draden in(waarvan hij er nu nog maar een gebruikt), want de blaauwe sensor geeft maar een signaal door(standaard type 2 teller zonder temparatuurmeter).

Nu pak je een van die draden(kan er maar een zijn, weet niet meer welke) en die sluit je aan op die type 1 sensor in je thermosstaathuis. En dan moet het werken.

Ik weet dat je gewoon sensoren hebt die het alletwee doen maar die had ik niet meer liggen. Toen hebben wij dit op deze manier opgelost. Werkte ook in mij AX.

Als het nu nog steeds niet wil lukken, geef anders even een belletje dan doen wij het samen wel even.


totdat hij geen 2 draadjes heeft lopen naar die blauwe sensor.
1 van die draadjes is voor je noodlampje en de ander voor je meter. Onluxe types hebben het draadje voor de meter niet, die zal je dan zelf moeten trekken....
Van je tellerhuis (ff in draadjesschema opzoeken waar, je kan hem ook direct op de meter schroeven daar waar het signaaldraad moet)
Naar die sensor in je thermostaathuis of de dubbele blauwe in de zijkant van je cilinderkop.

En soms heb je, zoals ik, pech, en werkt het daarna nog niet ;) Ook niet met nieuwe meter en ook niet met nieuwe sensoren.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

superkroaat
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov26, 2006 10:33:19 PM

Post by superkroaat »

Oke, dat kan wel kloppen, want de ax waar het in zat was van 95. En toerenteller enzo was ook plug en play.

Doeabb
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunDec30, 2007 9:14:36 AM
Location: Venhuizen

Post by Doeabb »

ik ga van het weekend weer kijken ik had de blauwe stekker inmiddels wel gevonden alleen daar loopt maar een draadje uit een groene. Ik zal kijken of die een signaal afgeeft. En wat betreft de toeren teller die was helaas niet plug en play heb nu een draad van de bobine getrokken en rechtstreeks op de stekker van de toeren teller gedaan hij werkt nu wel maar schommelt heel erg.

Maar ik geef het niet op zondag weer verder knutselen :D
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Doeabb wrote:ik ga van het weekend weer kijken ik had de blauwe stekker inmiddels wel gevonden alleen daar loopt maar een draadje uit een groene. Ik zal kijken of die een signaal afgeeft. En wat betreft de toeren teller die was helaas niet plug en play heb nu een draad van de bobine getrokken en rechtstreeks op de stekker van de toeren teller gedaan hij werkt nu wel maar schommelt heel erg.

Maar ik geef het niet op zondag weer verder knutselen :D


als er maar 1 draadje loopt vanaf die blauwe geeft ie geen signaal. Ikzou niet aan dat draadje komen, als je het verneukt doet je noodlampje het n iet meer, en dat isbest erg lullig.

Gewoon die sensor die je erbij kreeg in je thermostaathuis draaien en daar et draadje van trekken!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Doeabb
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SunDec30, 2007 9:14:36 AM
Location: Venhuizen

Post by Doeabb »

grietje wrote:
Doeabb wrote:ik ga van het weekend weer kijken ik had de blauwe stekker inmiddels wel gevonden alleen daar loopt maar een draadje uit een groene. Ik zal kijken of die een signaal afgeeft. En wat betreft de toeren teller die was helaas niet plug en play heb nu een draad van de bobine getrokken en rechtstreeks op de stekker van de toeren teller gedaan hij werkt nu wel maar schommelt heel erg.

Maar ik geef het niet op zondag weer verder knutselen :D


als er maar 1 draadje loopt vanaf die blauwe geeft ie geen signaal. Ikzou niet aan dat draadje komen, als je het verneukt doet je noodlampje het n iet meer, en dat isbest erg lullig.

Gewoon die sensor die je erbij kreeg in je thermostaathuis draaien en daar et draadje van trekken!


en waar moet ik de draad van de sensor dan heen trekken ?
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Wat dacht je van naar binnen?
Daar zit ten slotte je meter. ;)

Dat je toerenteller er zo'n zootje van maakt, kan heel goed komen door het feit dat die bedoeld is voor DIS-onsteking (waarbij 'ie z'n signaal van de ECU krijgt) en NIET voor bobine/verdeelkap systemen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Doeabb]en waar moet ik de draad van de sensor dan heen trekken ?[/quote]

[quote="grietje wrote:

Van je tellerhuis (ff in draadjesschema opzoeken waar, je kan hem ook direct op de meter schroeven daar waar het signaaldraad moet)

Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply