sensor in cilinderkop

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
turbodett
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SatDec29, 2007 12:17:58 AM
Location: Beverwijk

sensor in cilinderkop

Post by turbodett »

Hallo ik ben hier nieuw ik heb een Ax 1.1 voor me vriendin gekocht en en heb de koppaking daarvan net vervangen.

Nu is mijn vraag die sensor die in de cilinderkop zit welke kleur draad moet dat zijn en is deze belangrijk bij het starten?


Alvast bedankt

Gr Patrick

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Om hier antwoord op te kunnen geven is het belangrijk dat wij weten uit welk jaar de AX is,

Even ervan uitgaande dat het een type 2 is; dan zitten er 2 sensoren in de rechterkant van je cilinderkop (nuja, 1tje zit eigenlijk in het thermostaathuis)
Er behoort een groene in het thermostaathuis te zitten, en deze MOET aangesloten zijn om te kunnen starten; deze heeft 2 draadjes.

Naast of achter (maar net hoe je er naar kijkt) zit een sensor in je cilinderkop, dit behoort een blauwe te zijn met (ervanuitgaande dat het geen volcane is) 1 draadje. Deze hoeft niet perse aangesloten te zijn om te kunnen starten, maar moet je als je gaat rijden ZEKER WETEN aansluiten, anders weet je namelijk niet wanneer je auto heet loopt.

Bij mijn weten zitten er verder geen sensoren in je cilinderkop...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

turbodett
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SatDec29, 2007 12:17:58 AM
Location: Beverwijk

Post by turbodett »

volgens mij zitten de draden wel goed maar hij start gewoon niet meer . :( Gr Patrick

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Heb je vonk?
Heb je brandstoftoevoer?
Klopt de volgorde van de bougie-kabels?
In geval van injectie: injecteert 'ie?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »



Mjah, heb ik inmiddels ook gezien.
Kwam ik pas na m'n post achter. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply