Bij mijn ax vandaag voor de derde keer in 3 maanden meegemaakt dat deze niet in een keer wilde starten. Bij alle keren hoorde ik bij het omdraaien van het contact de brandstofpomp niet zoemen. Een paar keer contact aan en uit en ik hoor het gezoem weer en de auto doet het gewoon. Zit dit in de pomp? Een relais?
Verder start en loopt de auto altijd uitstekend , maar ik zou graag dit periodieke storinkje op willen lossen. Het contactslot heb ik tussendoor gewisseld, dus daar kan het niet in zitten.
Brandstofpomp zoemt soms niet
Moderators: vtspower, webmasters
relais klinkt aannemelijker
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
pompen zijn volgens wel uitwisselbaar alleen soms klopt de aansluiting niet. Je kan gewoon ff kijken onder je achterbank onder de 2de grote dop wat voor aansluiting het is
relais weet ik niet zo, zal ff kijken of ik dat snel kan vinden
relais weet ik niet zo, zal ff kijken of ik dat snel kan vinden
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
volgens mijn haynes
zit er een dubbel relay ergens in het motorruim waar injector e.d. ook op zit
'injection double relay' Maaruhm, ik kan je daar dus niet verder mee helpen
zit er een dubbel relay ergens in het motorruim waar injector e.d. ook op zit
'injection double relay' Maaruhm, ik kan je daar dus niet verder mee helpen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Toch de brandstofpomp!
Vannacht kon ik bijna niet meer wegkomen en na 10 keer contact aan/uit wilde de brandstofpomp nog wel een keer op gang komen. Vanochtend deed ie het weer meteen en toch maar even het relais vervangen. Paar keer contact aan/uit en al snel was het weer mis. Nu kon ik meten dat er wel spanning voor de pomp zat en dat het dus in de pomp moest zitten. Fijn als je een halve ax op voorraad hebt !
Het valt overigens wel op dat de 'nieuwe' pomp veel minder hard zoemt. Wat ax_b zegt zal kloppen, dat een flink zoemende pomp aan 't overlijden is. Bedankt allemaal!
Vannacht kon ik bijna niet meer wegkomen en na 10 keer contact aan/uit wilde de brandstofpomp nog wel een keer op gang komen. Vanochtend deed ie het weer meteen en toch maar even het relais vervangen. Paar keer contact aan/uit en al snel was het weer mis. Nu kon ik meten dat er wel spanning voor de pomp zat en dat het dus in de pomp moest zitten. Fijn als je een halve ax op voorraad hebt !
Het valt overigens wel op dat de 'nieuwe' pomp veel minder hard zoemt. Wat ax_b zegt zal kloppen, dat een flink zoemende pomp aan 't overlijden is. Bedankt allemaal!