Centrale deurvergrendeling

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Centrale deurvergrendeling

Post by megator »

Okay dus een paar weken geleden heb ik met glenn de distributie riem vervangen. En hij merkte dat mijn AX een zender unit heeft voor de centrale deur vergrendeling.

Ik heb ook de citroen dealer gebeld en zij zijden dat dat zou moeten klopen. Ze vroegen om 180E voor een nieuwe zendertje, wat ik belachelijk duur vind.

Dus weet eimand een alternatief? Kan ik gewoon een of ander zender koopen en dan herprogrameren? Kan ik die van een ander PSA auto nemen?
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Re: Centrale deurvergrendeling

Post by Glenn@nl »

megator wrote:Okay dus een paar weken geleden heb ik met glenn de distributie riem vervangen. En hij merkte dat mijn AX een ONTVANG unit heeft voor de centrale deur vergrendeling.

Ik heb ook de Citroën dealer gebeld en zij zijden dat dat zou moeten klopen. Ze vroegen om 180E voor een nieuwe zendertje, wat ik belachelijk duur vind.

Dus weet eimand een alternatief? Kan ik gewoon een of ander zender koopen en dan herprogrameren? Kan ik die van een ander PSA auto nemen?


Aitor mist dus het zendertje aan de sleutelbos (voor de IR op afstand).

Volgens mij is het zendertje van de ZX idem, en deze zijn herprogrammeerbaar, dus zoek een zendertje van een andere AX/ZX en succes! (en volgens mij ook BX)

Op het CiFo is er een topic over herprogrammeren:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179653

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Bedankt glenn

http://cgi.ebay.co.uk/CITROEN-2-BUTTON- ... dZViewItem

weet je toevalig als deze zou werken?
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Nee, deze is van de Xsara (Picasso), Berlingo (en tijdgenoten). je moet er eentje hebben met een enkele knop.

Het is er eentje als deze:

http://cgi.ebay.co.uk/Citroen-ZX-remote-plip-and-reciever_W0QQitemZ230178525198QQcmdZViewItem?hash=item230178525198&_trksid=p3913.c33.m22.l1101

alleen is de montage van de receiver bij de ZX anders als bij AX. AX heeft een balkje, ZX heeft een soort 'uitstekende halve bal'

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Ah die had ik ook al gezien. Kan ik gewoon niet de plip zender herprogrameren, met mijn ontvanger? Want dan ga ik een goed bod doen. Denk niet dat er zoveel ax'jes met afstandbediening zijn, en dat vind ik wel leuk.
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

GTI heeft t volgens mij standaard?

Maar als het goed is moet die afstandbediening herprogrammeerbaar zijn, met een priemetje en een potlood om een paar elektrische schakelingen om te leiden. In die afstandbediening zitten een paar dip-switches welke je kan omleiden om een andere code te krijgen! (die je dan moet overeenstemmen met de code op je ontvangunit).

Maar dan moet de fabrikant van de zender natuurlijk wel hetzelfde zijn als van de ontvanger (denk ik??)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

En anders is er misschien wat leuks te doen om die ontvanger van de ZX ook in te bouwen ipv de ax variant?? of misschien past t wel gewoon.. i dunno, weet niet hoe t eruit ziet bij een AX

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Hey glenn werkt deze dan? die andere werd me te duur...

http://cgi.ebay.co.uk/CITROEN-ZX-REMOTE ... dZViewItem
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

180 euries is gewoon asociaal duur. Ik was voor een radiografisch setje (ontvanger + twee afstandsbedieningen) ongeveer 95 eurie kwijt. Bij een iets kleinere Citroën dealer besteld.

Maar goed. ik weet niet wat je budget is natuurlijk.
AX GTI '91

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Nou hier in england kan ik een twede hans transponder koopen voor rond de 5 pond. Ik wil het wel maar wil niet al teveel uitgeven. weet niet aleen als die de gooie is.
Image

Post Reply