Afstandbediening voor centrale vergrendeling

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Afstandbediening voor centrale vergrendeling

Post by Koen NL »

Binnenkort ga ik in mijn auto centrale vergrendeling inbouwen (moet het nog ophalen), maar er zit geen afstandbediening bij. Nu wil ik die wel graag erbij hebben. Moet ik hiervoor een speciale unit + afstandbediening van Citroën hebben (waar kan ik die dan krijgen?) of kan ik ook iets universeels pakken van AutoStyle? (daar verkopen ze losse units incl. afstandsbediening).
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je kan ook van die audi-look-a-like sleutel afstandsbedieningen kopen via marktplaats. Ik heb er geen ervaring mee maar de verkoper geeft aan dat het hoort te werken.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Browny wrote:je kan ook van die audi-look-a-like sleutel afstandsbedieningen kopen via marktplaats. Ik heb er geen ervaring mee maar de verkoper geeft aan dat het hoort te werken.


Dat zou dus in principe moeten werken? Zo'n AutoStyle ding ook?

Iemand ervaring met die audi-look-a-like sleutels?
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hier staat meer informatie, er zijn ook 'vervangende' setjes van Citroen te krijgen:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=12582
AX GTI '91

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Die autostyle dingen willen ook gewoon, en hebben naar mijn weten ook een groter bereik, dus je kan dan van grotere afstand je auto open en dicht doen (bij mijn ax zit er ook zo'n universele set in, en dat werkt op een meter of 30)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

peter wrote:Die autostyle dingen willen ook gewoon, en hebben naar mijn weten ook een groter bereik, dus je kan dan van grotere afstand je auto open en dicht doen (bij mijn AX zit er ook zo'n universele set in, en dat werkt op een meter of 30)


nadeel van grotere afstand is dat je perongeluk, of iemand anders in het huishoudelijke sfeertje het knopje kan indrukken terwijl je sleutels op tafel liggen ofzo, en dan nog je auto openschiet,

gelukkig gebeurde t 's avonds dat ik me knippers zag knipperen, maar anders ? dan stond ie gewoon open :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Mijn orginele AB werkt pas als ik hem tegen de ruit aanhoud. Ik kan net zo goed de sleutel in het slot doen :?
ImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

citrofreak wrote:Mijn orginele AB werkt pas als ik hem tegen de ruit aanhoud. Ik kan net zo goed de sleutel in het slot doen :?


de originele AB, dus met dat infraroodbalkje bij je verlichting bij je achteruitkijkspiegel ?

dan zou je dat infraroodbalkje is moeten schoonmaken(krasvrij) en nieuwe batterij in je afstandbedieninkje doen.

dan zou het probleem opgelost moeten zijn 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply