Na het lezen van diverse topic's kom ik er toch niet helemaal uit vrees ik..
ik heb op mijn GTi standaard CV. de afstandbediening die heb ik niet.
ik maak mijn deur bijna altijd open aan de bestuurderskant met de sleutel en dan is de hele auto gewoon open of dicht.
nu heb ik sinds een paar dagen gemerkt dat de bijrijderskant niet meer meedoet met de rest.
ik kan het slot wel open en dicht maken met de sleutel, maar de rest van de sloten gaan dan niet meer mee..
als ik het pinnetje van de bijijdersdeur van binnenuit bedien, dan doet de centrake vergrendeing 1 keer mee.. en dan niet meer.. hoe vaak ik ook probeer, dus het motertje zal nog wel goed zijn gezien die ene keer.
heeft iemand een idee wat het kan zijn, en waar de componenten eventueel allemaal zitten?
Deurpaneel eraf, en dan grijpt je pinnetje van je slot niet goed in het lusje van het slot...
teminste, typ dit nu wel, maar dan zou die alleen op slot moeten gaan en niet open volgens mij... IIg moet daar iets niet goed zijn, hoe het sleutel gedeelte naar je slot zit, want anders doet het met pinnetje ook niet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Dan is er in je deur iets los (geschoten)
Deurpaneel eraf, en dan grijpt je pinnetje van je slot niet goed in het lusje van het slot...
teminste, typ dit nu wel, maar dan zou die alleen op slot moeten gaan en niet open volgens mij... IIg moet daar iets niet goed zijn, hoe het sleutel gedeelte naar je slot zit, want anders doet het met pinnetje ook niet
de slotfunctie werkt gewoon, maar niet meer automatisch
1) reageert de bijrijdersdeur op slotbeweging van de bestuurdersdeur?
2) reageert de bestuurdersdeur op slotbeweging van de bijrijdersdeur?
3) hoor je het motortje klikken in de bijrijdersdeur als je het slot opent/sluit?
grietje wrote:Dan is er in je deur iets los (geschoten)
Deurpaneel eraf, en dan grijpt je pinnetje van je slot niet goed in het lusje van het slot...
teminste, typ dit nu wel, maar dan zou die alleen op slot moeten gaan en niet open volgens mij... IIg moet daar iets niet goed zijn, hoe het sleutel gedeelte naar je slot zit, want anders doet het met pinnetje ook niet
de slotfunctie werkt gewoon, maar niet meer automatisch
Ja dat weet ik, daarom
Ik had het zelfde,
en het pinnetje van het sleutelslot wat in een lusje van de deurslot hoort, was er uit, lag er boven. Dus die douwde hem nog wel naar beneden (opslot) maar nam hem niet mee omhoog (open). Aan gefrut (je kan er niet bij namelijk) en toen schoot ie er half onder. Toen had ik ongeveer zelfde symptomen
maaaaar
bij mij doet nu mijn hele cv het niet meer
het kan dus ook een kabelbreuk zijn in het blauwe of oranje draadje (voeler draadjes..)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bij het scharnieren van de deur (open/dicht doen) slijt op een gegeven moment je bekabeling door, en daardoor werkt je cv niet meer... als je je deurbekleding loshaalt trek dan eens aan de draden die richting dashboard lopen, dikke kans dat je een losse draad in je hand hebt! Even solderen en het is weer opgelost
1) reageert de bijrijdersdeur op slotbeweging van de bestuurdersdeur?
2) reageert de bestuurdersdeur op slotbeweging van de bijrijdersdeur?
3) hoor je het motortje klikken in de bijrijdersdeur als je het slot opent/sluit?
1) nee
2) ja, maar niet goed. (als ik in de auto zit, en ik sluit de auto af met het pinnetje van de bestuurderskant dan sluit ie alleen de bestuurderskant en de kofferklep. als ik daarna het pinnetje van de bijrijderskant omhoogtrek, dan gaat de hele auto open. vervolgens duw ik tegen het pinnetje van de bijrijderskant en dan sluit ik alleen de bijrijderskant af.. de rest werkt dan niet. hoe vaak ik dit ook herhaal, de reactie blijft hetzelfde, dus het motortje werkt, maar de aansturing lijkt in de war.. ik zal de 12e met de meeting eens een demo geven van dit moeilijk uit te leggen verhaal...)
3) zie boengenoemd verhaal, maar als ik met de sleutel sluit, dan hoor ik niks als alleen het slot..
grietje wrote:Dan is er in je deur iets los (geschoten)
Deurpaneel eraf, en dan grijpt je pinnetje van je slot niet goed in het lusje van het slot...
teminste, typ dit nu wel, maar dan zou die alleen op slot moeten gaan en niet open volgens mij... IIg moet daar iets niet goed zijn, hoe het sleutel gedeelte naar je slot zit, want anders doet het met pinnetje ook niet
de slotfunctie werkt gewoon, maar niet meer automatisch
Ja dat weet ik, daarom
Ik had het zelfde,
en het pinnetje van het sleutelslot wat in een lusje van de deurslot hoort, was er uit, lag er boven. Dus die douwde hem nog wel naar beneden (opslot) maar nam hem niet mee omhoog (open). Aan gefrut (je kan er niet bij namelijk) en toen schoot ie er half onder. Toen had ik ongeveer zelfde symptomen
maaaaar
bij mij doet nu mijn hele cv het niet meer
het kan dus ook een kabelbreuk zijn in het blauwe of oranje draadje (voeler draadjes..)
tja dat zou ook nog kunnen, maar je hij deed het gewoon tot in 1 keer niet meer... vaag ding
bij mij kun je de hele auto van het slot halen en op slot doen aan de passagierskant, maar aan de bestuurderskant gaat alleen de bestuurders kant open. of je dit met de sleutel of het pinnetje doet maakt geen verschil.
Ik zou ook gaan voor een draadbreuk, zoals Peter al zij! kijk de bedrading eens na in het slangetje tussen de deur en het chassis (aan de bijrijderskant)
heey, als ik me niet vergis was dit ??n van de vier puntjes waarom ik van iemand onder dwang een zekere zwarte GTI moest terugkopen (er werd gedreigd met gerechtelijke stappen)
hebben ze allemaal op een gegeven moment, soms werkte het wel en soms werkte het niet >> draadbreuk lijkt mij het waarschijnlijkste.
bij mij kun je de hele auto van het slot halen en op slot doen aan de passagierskant, maar aan de bestuurderskant gaat alleen de bestuurders kant open. of je dit met de sleutel of het pinnetje doet maakt geen verschil.
ik heb alleen geen oplossing.
Zitten de stekkertjes er dan aan die kant nog wel in of is het pompje niet gewoon overleden?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
bij mij kun je de hele auto van het slot halen en op slot doen aan de passagierskant, maar aan de bestuurderskant gaat alleen de bestuurders kant open. of je dit met de sleutel of het pinnetje doet maakt geen verschil.
ik heb alleen geen oplossing.
Zitten de stekkertjes er dan aan die kant nog wel in of is het pompje niet gewoon overleden?
ik zal binnenkort eens in de deur gaan kijken, maar ik vind het zo raar dat de bestuurdersdeur wel van het slot gaat als ik de passagiers deur van het slot haal en andersom niet. dus om deze reden zo ik zeggen dat de stekkers niet los zitten.
citroenAleX wrote:ik zal binnenkort eens in de deur gaan kijken, maar ik vind het zo raar dat de bestuurdersdeur wel van het slot gaat als ik de passagiers deur van het slot haal en andersom niet. dus om deze reden zo ik zeggen dat de stekkers niet los zitten.
Dat komt dus doordat de CV-unit niet ziet dat je aan de bestuurderszijde het slot open/dicht doet, omdat er ?f een kabelbreuk zit in de signaaldraden (die dus bij de schakelaar IN de servo vandaan komen), of de schakelaar in de servo is stuk.
De CV-unit krijgt dus, via de schakelaar in de servo van het slot dat je zelf met je sleutel bedient, de opdracht om de servo's van de andere sloten aan te sturen. Is de schakelaar in de servo stuk, of is er een draadbreuk, dan komt de opdracht "open" / "dicht" nooit bij de CV-unit aan, dus weet die ook nooit niet dat 'ie wat moet gaan doen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Gewoon, de hele servo.
Maar wees er, v??r je dat gaat doen, heel zeker van dat 't niet stiekum t?ch aan de bedrading ligt (kabelbreukje)!
't Is namelijk nogal een klotewerk om die servo van 't slotmechaniek los te maken! Naja, 't is eigenlijk gewoon een draai-klik systeem, maar zolang 't mechaniek nog vast aan de deur zit, kun je de servo niet ver genoeg draaien om 'm los te kunnen halen.
(En vast maken is nog veeeeeeeeeeeeeeeel erger!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Mijn deurmotortjes (servos) zaten dus niet helemaal 100% goed denk ik. Eerst wel, vast geklikt, daarvoor moet je dus idd die sluiting losmaken, maarna paar keer gebruiken liep ie er dus vanaf.
Dus, alles eruit, met tierapjes vast gemaakt en nu werkt het vlekkeloos!!!! Super vet.
check die servos dus ook nog maar eens!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
MNM(tm) wrote:Gewoon, de hele servo.
Maar wees er, v??r je dat gaat doen, heel zeker van dat 't niet stiekum t?ch aan de bedrading ligt (kabelbreukje)!
't Is namelijk nogal een klotewerk om die servo van 't slotmechaniek los te maken! Naja, 't is eigenlijk gewoon een draai-klik systeem, maar zolang 't mechaniek nog vast aan de deur zit, kun je de servo niet ver genoeg draaien om 'm los te kunnen halen.
(En vast maken is nog veeeeeeeeeeeeeeeel erger!)
ja daar kun je niet echt handig bij idd.. maar das dan maar een projectje voor de vakantie.. kabbelbruek zal ik eens meten.. maar ik denk dat het de servo is, als ik je post lees...