electrisch probleem hij geeft 19v??????

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
stefanposthumus
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: MonMar28, 2005 3:38:57 PM
Location: krimpen aan de lek

electrisch probleem hij geeft 19v??????

Post by stefanposthumus »

he mensen

ik zit met een probleem
als ik mijn ax GT start dan is er niks aan de hand en als ik dan ga rijden en ik kom boven een aantal toeren uit dan gaat mijn sub uit en mijn dashbordverlichting word zwakker en mijn meter van de temperatuur begint te stijgen en als ik dan weer stil sta voor het stoplicht dan werkt alles weer!!!!!

wie weet misschien wat het kan zijn?????
nou heb ik de spanning gemeten op mijn accu en die geeft 19v aan waar kan dit aan liggen zou het misschien mijn spanningsregelaar zijn tussen mijn dynamo en mijn accu
de ax driver van krimpen aan de lek

ax GT musketier in mijn bezit

Eric Vertogen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 87
Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
Location: Best
Contact:

Post by Eric Vertogen »

Je geeft zelf al het goede antwoord. De spanningsregelaar van je dynamo is stuk.
Let wel op, want electronica kan slecht tegen hoge voltages.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ASAP vervangen die spanningsregelaar, kost rond de 10/15 euro.

ps. je mocht toch niet op een ander forum komen. :wink:
Last edited by Browny on TueJul03, 2007 5:46:29 PM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

idd, en als je met de auto moet om dat ding te halen.... liever niet, zo wel zet ALLES ALLES ALLES uit en haal de kabel van je versterker los voor de boel kapot is.

stefanposthumus
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: MonMar28, 2005 3:38:57 PM
Location: krimpen aan de lek

Post by stefanposthumus »

Browny wrote:ASAP vervangen die spanningsregelaar, kost rond de 10/15 euro.

ps. je mocht toch niet op een ander forum komen. :wink:


ja dat dacht ik al dat dat kapot was!!!!!

en natuurlijk mag ik wel op een ander forum zitten :wink:

wat moet ik zonder de axclub :D
de ax driver van krimpen aan de lek

ax GT musketier in mijn bezit

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Van mij ben je welkom hoor, dacht dat dat de policy was van de andere club waar je bij zit, naam ben ik even kwijt.

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

Niet om het ??n, wel om het ander maareuh... zo'n spaningsregelaar is toch niet los te krijgen of te vervangen? Voor zover ik weet zit die op je dynamo en moet je die dus m?t dynamo en al vervangen... of ben ik erin geluisd op de sloop??

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Sietse wrote:Niet om het ??n, wel om het ander maareuh... zo'n spaningsregelaar is toch niet los te krijgen of te vervangen? Voor zover ik weet zit die op je dynamo en moet je die dus m?t dynamo en al vervangen... of ben ik erin geluisd op de sloop??


Dan wordt het toch dat laatste. Spanningsregelaar is nl. (samen met koolborstels die eraan zitten) wel los te vervangen. Dus het had niet de hele dynamo hoeven te vervangen als alleen die regelaar kapot was.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je bent erin geluisd op de sloop :)
maar jij hebt w?l een mooie kleur GTI. Kom je zondag ook?

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonJan08, 2007 10:13:20 PM

Post by Sietse »

:) Das een bekend kleurtje h??? De mijne heeft toch iets minder last van roest. Alleen onder de plastic instaplijsten zit wat roest maar niet erg diep en op het dak zit onder die plastic randen wel wat roest onder de lak. Das alles.
En van die dynamo, das jammer maar ach. Ding kostte me ?15 voor bijna een nieuwe. Er zat alleen wat olie op maar het metaal was nog schoon, niet zwart van het vuil. Dat was na 5 weken rijden heel anders. Daaruit was wel te merken hoe nieuw 't ding was.
Denk niet dat ik op de meeting erbij ben, heb de weekenden nogal vol zitten.

Succes met de restauratie!!

Post Reply