Elektrische ramen sluiten bij indrukken knopje van cv

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
bassie1985
AX Starter
AX Starter

Elektrische ramen sluiten bij indrukken knopje van cv

Post by bassie1985 »

Ik heb dus laatst in mijn saxo een kastje ingebouwd voor centrale deurvergrendeling met radiografische afstandsbediening. Op dit kastje zitten ook draden die massageschakeled of plus geschakeld zijn voor 20 seconden lang. Hiermee wil ik dus me ramen automatisch dicht laten gaan als ik de auto afsluit. Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit moet aansluiten. Bij een saxo is volgens mij alles hetzelfde als bij een ax met elektrische ramen! Alvast bedankt voor de hulp!!!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

hebben de ruit motoren uit een SAXO een eindcontact? Als de ramen namelijk al dicht zitten zit je 20 seconden lang motoren te sturen die niet kunnen bewegen, binnen de kortse keren heb je dan dus rook uit je deuren.

Bij een AX is het in elk geval zo dat ze GEEN eindcontact hebben, dus te lang het knopje indrukken terwijl het raam dicht is kan ook funest zijn!

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

dat heet dacht ik 'comfort-sluiting' je loopt weg van je auto, en je raampjes gaan automatisch dicht als je 'm op slot drukt.

hiervoor moet je dus zo'n comfort-sluiting al ingebouwd hebben, anders werkt het niet.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply