Draad volgorde stekker stappenmotor

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Draad volgorde stekker stappenmotor

Post by Rooney »

Kan iemand mij helpen, me het volgende;

De stekker van mijn stappenmotor was zover heen dat ik deze even snel had vervangen voor 4 kabelschoentjes. Daarna stekker op de sloop gehaald en vast gemaakt. Toen begon die spontaan 3000 rpm en soms nog wel hoger stationair te lopen!!! Dit werd veroorzaakt door de stappenmotor die helemaal uit stond. Na aantal combinaties geprobeerd te hebben van de draden loopt ie nu koud net niet / net wel stationair echt 500 rpm als ie warmer word begint ie pas beetje rond de 1000 te lopen (en trekt beduidend minder snel op).

Nu heb ik al gekeken bij een type 2 hoe de combinatie van de draden is maar een type 2 heeft een bruine, groene en 2 grijze draden. En ik heb op mijn type 1 GT een donker grijze, groene en 2 grijze. Nu zou je denken donkergrijs = bruin maar helpt weinig.

Als iemand met een type 1 GT zou willen kijken voor mij bij de stekker, als je dees loshaalt en dan dat rubbere omhulsel eraf wipt zie je dat kabels de stekker in gaan en op de stekker staan nummers. Als iemand die volgorde wil melden graag! Alvast bedankt.

gr, Ronald
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply