koelfan raadsel

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

koelfan raadsel

Post by RichardRR »

Hoi, mijn koelfan slaat niet meer in. Ik heb gebruikelijke rijtje afgegaan, weet redelijk wat van electro dus met veel vertrouwen.
Nu is het volgende aan de hand:

- geen zekeringen door.
- bij doorverbinden koelvin, bij de thermoswitch --> vin doet niks
- gemeten op de stekker van de vin, 12,5 v..(multimeter)

Vin dus kapot.. maaaaar, als ik met 2 stekkertjes direct van de accu 12 v erop zet doet de vin het !! :shock:

???
Slecht contact stekker?? stekker erafgeknipt, draden doorverbonden aan draad die ik op de accu had gezet(met die nieuwe stekkertjes zeg maar) en de vin doet nog niks....

Hoe zou dit komen??
Ax is back

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je een van de draadjes van de fan volgt gaat die naar een massapunt tegen je front aan. Check die eens. Spreek uit ervaring :roll:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:Als je een van de draadjes van de fan volgt gaat die naar een massapunt tegen je front aan. Check die eens. Spreek uit ervaring :roll:



idd ook mijn gedachte, blokje met 2 stekkers zo'n beethe naast de thermosensor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

leg even een "by-pass" aan naar je accu (massa). Als je een slechte massa hebt kan je wel 12 volt hebben maar als daar niet genoeg stroom doorkan zal hij het niet doen.

Post Reply