Nu zit ik met het volgende probleem, nummer 2 al in korte tijde terwijl ik eigenlijk bezig was de auto gereed te maken voor de apk
Het zit zo, ik heb op de bobinekabel wel vonk, alleen bij de bougies komt geen vonk. Al een andere verdelerkap geprobeerd, dit was het niet.
Andere bobine en module hielp ook niet.
Bougies waren allemaal overleden, maar hij doet het nog steeds niet, het is net of wil hij bijna aanslaan, maar toch doet hij het net niet.
Als ik hem probeer te starten, de startmotor draait, en pas als ik de sleutel weer loslaat maakt hij een paar slagen en dan is het "POEF" en komt er een kleine rookwalm uit het injectiehuis.
JeaN wrote:Nu zit ik met het volgende probleem, nummer 2 al in korte tijde terwijl ik eigenlijk bezig was de auto gereed te maken voor de apk
Het zit zo, ik heb op de bobinekabel wel vonk, alleen bij de bougies komt geen vonk. Al een andere verdelerkap geprobeerd, dit was het niet.
Andere bobine en module hielp ook niet.
Iemand enig idee wat het nu nog kan zijn?
Greetz, Jean
het moet vanaf de bobinedraad via de rotor en verdelerkap(die heb je al vervangen) naar de bougiekabels en bougies(bougies heb je ook al vervangen.) dus ik denk aan 3 dingen..
1: rotor doorgefikt..
2: bougiekabels stuk (meerdere)
3: bougiekabels in verkeerde volgorde gemonteerd..
ik zou zeggen.. begin met de rotor (kost 5.10 bij famoparts)
is dat het niet; check dan ff je kabels en aansluit volgorde