Ontstekingsprobleem

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Ontstekingsprobleem

Post by JeaN »

Het gaat in dit geval niet om mijn AX, maar om mijn opel kadettdie we aan het klaarmaken zijn voor de autocross.

Een week geleden hebben we de auto rijdend in het hok gezet, begonnen met strippen en dus ook de kabelboom wat inkorten.

Eerst de draden naar de benzinepomp verknoeid, maar dit was echter zo opgelost. Hierna begon de HEL!!

Na nog wat verder geknipt te hebben weer proberen te starten, zegt de auto doe het maar zelf.

Het probleem is nu als volgt:
Als ik de auto op het contact zet hoor ik het benzinerelais, en de injector wel tikken, dus deze krijgen stroom (ook doorgemeten).

Ook geeft hij ??n keer een vonk, maar als je hem dan probeert te starten geeft hij geen vonk weer.

Ik heb al een andere computer geprobeerd, andere bobine en module, maar niets schijnt te helpen.

Idee?n worden erg gewaardeerd.

Het gaat om een 1.4i (monopoint)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

[fun mode]
Ik heb een auto nog nooit iets horen zeggen... :? ;)
[/fun mode]

Snelste oplossing? Zie aan een andere kabelboom te geraken en begin opnieuw. Kabelbomen zijn spagetti en als je daarin aan 't knippen bent geweest, zonder VOORAF alle draden duidelijk te markeren, dan kun je 't gewoon schudden als 't niet meer werkt.

[zeur mode (ook wel 'persoonlijke mening mode')]
W'rom trouwens inkorten? Minder gewicht? Als jouw bekwaamheid in de racerij zo ontzettend goed zou zijn dat die paar kilootjes duidelijk verschil maken, dat zou je echt niet meer in een kadett-je racen, maar in een F3 of F1 team zitten!
[/zeur mode]
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Gewicht is het punt niet, alleen het voorkomen van storingen.
Hoe minder draden, hoe sneller de storingen te vinden is.

Nu heb ik ook iets gehoord over een BDP-sensor, deze schijnt de snelheid van de nokkenas te meten. Als deze 400 rpm draait zou hij een signaal af moeten geven van 5v. De mijne niet dus.

Ik zal morgen proberen of ik zo'n sensor kan krijgen, en dan proberen we het weer es.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zou kunnen. Maar het kan ook zijn dat je bdp sensor een puls naar je cu stuurt. Daar zou ik even verder naar kijken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Het klopt inderdaad dat hij een signaal naar de ECU stuurt, alleen dat signaal is ook niet zo sterk (ik meet maximaal 1 volt).

Toch maar even op de sloop kijken morgen, mocht dat het probleem niet zijn dan breng ik hem gewoon naar de sloop terug en zeg dat diegene ook stuk was :D

Post Reply