CV @ achterklep

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

CV @ achterklep

Post by MBa@NL »

kan iemand even een foto maken van hoe de centralevergrendelijk op de achterklep zit. Heb van PiXeLS66 al wel de spullen maar we komen er niet uit wat betreft de achterklep.

alvast bedankt.

Groetjes,

Michel

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Weet uit mijn hoofd hoe het zit. Heb het ook achteraf ingebouwd. Maak eens een foto van alles spullen die je hebt. ff kijken of je wel alles hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

Dit is wat ik erbij heb gehad.

Groetjes,

Michel

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Wat bedoel je precies Michel???? Qua kabels of hoe de vergrendeling gemonteerd zit???
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Citrosan wrote:Wat bedoel je precies Michel???? Qua kabels of hoe de vergrendeling gemonteerd zit???


elektrich lukt het allemaal wel (toch pa? :lol:) maar hoe moet hij op de klep gemonteerd worden?

Groetjes,

Michel

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Als je morgen nog niks weet zal ik ff m'n bekleding eraf halen en een foto maken, ik had nog wel een achterklep staan maar nu ligt ook alles los dus daar kom ik ook niet uit... :lol:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Citrosan wrote:Als je morgen nog niks weet zal ik ff m'n bekleding eraf halen en een foto maken, ik had nog wel een achterklep staan maar nu ligt ook alles los dus daar kom ik ook niet uit... :lol:


Ik krijg net van sander te horen dat hij aan de ruitenwisser motor vastzit maar als je een foto kan maken heel erg graag :D

Groetjes,

Michel

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Als je morgen avond 18.00 er ook weer bent hoor ik wel of het gelukt is anders maak ik dan direct even een foto :) .
Enne die slopert van jullie, zitten daar de stoelen(frames) nog in???
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Kan ook eventueel het wekend naar je toe komen kan je eventueel afkijken in het echt i.p.v. een foto. :lol: Is meestal wat makkelijker.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Stuntmannetje wrote:Kan ook eventueel het wekend naar je toe komen kan je eventueel afkijken in het echt i.p.v. een foto. :lol: Is meestal wat makkelijker.


zou inderdaad ook nog een mooi idee zijn, want ik heb net even gekeken maar ik zie nog niet helemaal hoe het zit.

m'n vader en ik hebben net even naar de schema's zitten kijken maar in het kastje wat op de klep zit staat niets over een terugmeld contact naar de centrale dus hoe zit het dan met het slot in de klep of werkt de sleutel dan alleen voor de achterklep?

Groetjes,

Michel

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Durf ik niet te zeggen hoe het precies gaat, maar hoop eventueel wel dat je een afdakje hebt. Voor als je het op mijn idee wil doen . :lol:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

we hebben een carpoort maar daar moest ik zo nodig een sloper onder stallen :roll:

Groetjes,

Michel

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Dan maar een party tent :P

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Uhh de CV is enkel bedienbaar met afstandsbediening of door het openen/sluiten van de voordeuren. Het motortje van de achterklep is passief: enkel openen/sluiten, het heeft geen "voelertje" waarmee het de CV bedient.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Keb een kleine 2 jaar geleden het motortje in m'n achterklep vervangen en daar toen nog een paar foto's van gemaakt.
Bij deze! ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Het motortje zit met 2 schroefjes op een metalen plaatje bevestigd.
En even goed opletten hoe dat metalen dingetje (met dat oogje) aan de servo zit bevestigd.
Dat kan maar op ??n manier, andersom past het ding niet aan de bevestiging van het stangetje van het CV mechanisme :)
Keb er even een fotootje van bij gedaan, tis even een beetje rommelen om dat goed te krijgen.

Maar het is denk ik wel handig om het even in het echt te zien, op de foto's van mij die ik een kleine 2 jaar geleden heb gemaakt is nog niet heel duidelijk te zien hoe alles precies aan elkaar vast zit.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Edwin wrote:Keb een kleine 2 jaar geleden het motortje in m'n achterklep vervangen en daar toen nog een paar foto's van gemaakt.
Bij deze! ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Het motortje zit met 2 schroefjes op een metalen plaatje bevestigd.
En even goed opletten hoe dat metalen dingetje (met dat oogje) aan de servo zit bevestigd.
Dat kan maar op ??n manier, andersom past het ding niet aan de bevestiging van het stangetje van het CV mechanisme :)
Keb er even een fotootje van bij gedaan, tis even een beetje rommelen om dat goed te krijgen.

Maar het is denk ik wel handig om het even in het echt te zien, op de foto's van mij die ik een kleine 2 jaar geleden heb gemaakt is nog niet heel duidelijk te zien hoe alles precies aan elkaar vast zit.

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00637.jpg[img]

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00638.jpg[img]

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00639.jpg[img]

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00641.jpg[img]

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00644.jpg[img]

[img]http://www.edwin.lwhosting.nl/auto/2004-12-13_cv_achterklep/DSC00647.jpg[img]


Hey bedankt hier heb ik wat aan :D

Ik zie nu dat die metale plaat waar de servo opligt ik helemaal niet heb, is dat een onderdeel van de ruitenwisser of is het een los stuk?

Ik heb net even in een GT forder zitten neuzen en daar lijkt het wel dat er geen eens een sleulel in de achterklep kan, lijkt dat nou zo of is het een slot waar geen sleutel in kan?

Groetjes,

Michel

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Dat zwarte blokje waar je nu de sleutel in steekt is idd dicht!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Glenn@nl wrote:Dat zwarte blokje waar je nu de sleutel in steekt is idd dicht!


kun je daar ook het originele slot voor gebruiken want dat dichte ding heb ik niet :(

Groetjes,

Michel

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Lijkt me wel hoor!

Alleen moet je de achterklep niet meer met je sleutel te ontgrendelen/vergrendelen. Dat lijkt me slecht voor het motortje...

Dat knopje zit er alleen nog maar op om de klep te openen.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Je kan idd gewoon je bestaande knopje gebruiken.
Ik geloof niet dat je hem er nog mee op slot kan doen omdat je via het sleutelgat die servo echt niet in beweging kan krijgen :)
Mogelijk moet je nog wat van het oude mechanisme weghalen voordat het CV mechanisme erin kan.

Die metalen (messingkleurige) plaat waar de servo op zit is een los ding, deze zit voor zover ik me nog kan herinneren op de bevestigingsplaat van de ruitenwissermotor bevestigd.
Dit zal je nog uit een andere auto moeten halen, of even namaken als je een beetje handig met zulke dingen bent.
Op dat messingkleurige plaatje zit ook weer het witte onderdeel van het CV mechanisme bevestigd.
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Post Reply