Ik zal me elders ff officieel voorstellen
Ik heb een AX volcane 1.1 uit '95.
Gisteravond was ik m'n net ingebouwde audio aan het afstellen.
Ik deed dit bewust met draaiende motor....alles leek goed te gaan, af en toe flink hard natuurlijk om overstuur-grens te bepalen....en ineens PLOEP radio uit.....Ik heb een directe voedingskabel ghetrokken naar accu, met zekering....deze kabel splitst op naar headunit en versterker....
Nou mn auto liep toen nog wel, MAArrrrrr die begon wel kuren te vertonen....toerenteller liep verkeerd-om bij gas (naar beneden, negatief zegmaar) en lichten werden minder....uiteindelijk viel hij uit. Met aanloopje en koppelingen oplaten komen kreeeg ik hem wel aan de praat, maar na 500 meter was het weer over en uit....viel gewoon weg tijdens rijden!
DUS:
1 - of de accu is nu stuk
2 of de dynamo....
dus andere (ook lege) accu erin gezet, met startkabels auto gestart en na tijdje kreeg ik ax aan de praat.....MAARRRR zodra ik de kabels loshaal valt ie na 3 seconden weer uit!
Dus: Of er is een mega stroomlek, OF de dynamo is echt naar z'n grootje en laaadt niet meer bij....
Wat denken jullie???
en als jullie aan stroomlek denken...alle zekeringen zijn nog in tact, kan niks raars bedenken, heb zelfs alle stroom naar audio losgehaald...alle andere stroomverbuikers staan uit....

Alvast dank voor jullie reactie!
Groet,