TwoTone wrote:Stomme vraag misschien.. maar waarom zou hij hem verzuipen dan? Zit hij dan onder de grenswaarde van de ecu? Hij zou iig door het lambda signaal toch armer moeten gaan regelen, als hij teveel inspuit?
aan dat bijregelen zitten grenzen. sowieso zou ie met zo'n ECU al moeten injecteren en dus op z'n minst ploffen.
de GTI van Rob doet nu helemaal niks.
Hebben jullie heren er overigens wel rekening mee gehouden dat een XM ook andere injectoren heeft dan een AX GTI en dat bij de GTI-ECU alleen maar terugregelt en niet "aanvult"?
Heb je niet toevallig een massaprobleem? Check alle massa's even, kan een hoop ellende veroorzaken. Misschien ergens geen massa meer door al dat gerommel aan t alarm?
ax_b wrote:Heb je niet toevallig een massaprobleem? Check alle massa's even, kan een hoop ellende veroorzaken. Misschien ergens geen massa meer door al dat gerommel aan t alarm?
Mjah, zou kunnen... maar denk het eigenlijk niet.
Achteraf gezien was het nogal van het ene op het andere moment.
In de middag nog met de auto bezig geweest, lopend uitgezet. In de avond geen enkel teken van leven meer (wat ben ik blij dat de auto gewoon hier voor de deur stond zeg...) Maar dacht ik eerste instantie toch dat het alarm definitief de geest had gegeven.
Heeft iemand voor mij toevallen een soort van schema of foto waarop ik precies kan zien waar zo'n BDP sensor zit? Wil daar dan maar eens serieus naar gaan zoeken. Aangezien Antoine het niet kon vinden in zijn schuurtje...
Wij hebben het een keer gehad met een draadbreuk, neerzetten niks aan de hand maar daarna helemaal niks meer doen.
Staat ergens in Paul zijn wie is wie welke draad dat is.
Maak de massapunten toch maar ff schoon, kun je wat dingen uitsluiten. Zijn alle zekeringen gecontroleerd?
Maar even voor de duidelijkheid: Wat is de klacht precies? Start ie wel of niet? Draait de startmotor? Brandt t lampje van je MM op je dashboard bij inschakelen van t contact?
Verder doet de auto alles wat ie moet doen maar slaat gewoon niet aan. Dus alle lampjes gaan branden zoals dat hoort als je hem op contact zet.
Maar geen vonk en geen benzine dus. Pomp werkt wel maar alleen als daar dus 12V op zet.
Met startkabels of aanduwen heeft dus geen zin.
Ik wil best wel de massapunten controleren... maarreh... waar zitten die/ hoe zien ze eruit?
Rob GT wrote:Ik wil best wel de massapunten controleren... maarreh... waar zitten die/ hoe zien ze eruit?
Dat zijn de punten onder de motorkap waar de bedrading op de koets geschroefd zit. Onder of in ieder geval in de buurt van de accu zit er eentje. Kun je zo losschroeven, schuurpapiertje erlangs en klaar is Rob.
Draait de startmotor wel of niet rond? Dat is me nog steeds niet duidelijk eigenlijk..
BDP-sensor zit wss ergens tussen de motor en de bak. Zwart dingetje, vrij klein met n paar draden eraan.
Check zoals MNM aangeeft de spanning op t hoofdrelais op die pinnen die hij aan heeft gegeven, dan wordt t een stuk duidelijker.
Rob GT wrote:Ja maar ik heb niks om dat op te meten
Zal deze week eens gaan zoeken naar de massapunt(en).
En volgens mij gaat de startmotor gewoon rond...
Mjah, dat je startmotor 't doet, was al bekend hè!
(Zelfs met 't dieseltje als starthulp ging 'ie goeD rond, maar deed zowel brandstofpomp als injectie nix).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Dat van die startmotor was mij nog niet helemaal duidelijk, nu wel. Maar heb net ff een foto gemaakt onder de kap van mijn GTI. Brr wat is t koud! De BDP-sensor is makkelijk te vinden. Heb een paar foto's gemaakt:
Ik heb m op de bovenste foto omcirkeld. Op de onderste foto zie m heel duidelijk, dat zwarte ding met draad eraan Zit zo te zien met 1 boutje vast.
Dat 't (in ieder geval) dáár mis gaat.
Daar MOET namelijk continu 12V staan.
Staat die er niet, dan zit er een draadbreuk tussen de stroomverdeelbox (da's 't zwarte bakje waar ook nog een aantal zekeringen in zitten) en 't hoofdrelais.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
BDP kun je alleen niet veel aan zien denk ik, btje schoonmaken en de bedrading plus stekker controleren.
Elk nummertje van t hoofdrelais duid op een andere oorzaak. Dit kun je met behulp van een schema uitzoeken. Zonder deze 12V op de pinnen wordt de boel volgens mij niet aangestuurd. Heb t schema voor me liggen ma das niet echt helder, eerder een beetje troebel.. MNM heeft vast wel een goed leesbaar schema.