Centrale deur vergrendeling

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

Ben met de draadjes aan het kl*ten met zo'n ebay ding, richtingaanwijzers lichten mooi op bij drukken van openen en sluiten...alleen opent/sluit er nix :( ...volgens mij heb ik alles goed aangesloten, maar....
Iemand ervaring met zo'n Chinees :x inbouwsetje....
AX Spot

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Helllup?

Ik heb CV, met complete kabelboom er zo'n beetje bij (wisten niet zeker wat ik wel of niet nodig had..:P )

Maar ik snap dus echt niets van dat aansluiten
De stekker van de hoofdmodule zijn er 6 aangesloten (9 polig)
1 Dikke gele
2 Dikke gele
3 een licht groen draadje
4 een licht groen draadje
5 dunne oranje draadjes
6 niets
7 dunne blauwe draadjes
8 niets
9 niets

Wat is wat? Welke moet ik aansluiten op aarde en massa?
En welke draadjes moet ik aftappen voor naar de achterklep motor?

En in de motortjes zelf zit een 2 polige met 2 groene (die erin gaan als de 2 lichtgroene) en een 3 polige met 2 groene (die beginnen als blauw en oranje) en een bruine (aarde?) draad. die bruine zit niet in de hoofdmodule? hoort dit? moet ie idd naar aarde?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

blaat blaat, al gevonden , kan nu wel wirediagrams lezen :P:P


maaaaaaaaaar, voor een remote control door locking reciever, ding 6 en 8 dus, wat is wat dan? want die moet er ook op.... zover gaat diagram niet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

grietje wrote:Helllup?

Ik heb CV, met complete kabelboom er zo'n beetje bij (wisten niet zeker wat ik wel of niet nodig had..:P )

Maar ik snap dus echt niets van dat aansluiten
De stekker van de hoofdmodule zijn er 6 aangesloten (9 polig)
1 Dikke gele
2 Dikke gele
3 een licht groen draadje
4 een licht groen draadje
5 dunne oranje draadjes
6 niets
7 dunne blauwe draadjes
8 niets
9 niets

Wat is wat? Welke moet ik aansluiten op aarde en massa?
En welke draadjes moet ik aftappen voor naar de achterklep motor?

En in de motortjes zelf zit een 2 polige met 2 groene (die erin gaan als de 2 lichtgroene) en een 3 polige met 2 groene (die beginnen als blauw en oranje) en een bruine (aarde?) draad. die bruine zit niet in de hoofdmodule? hoort dit? moet ie idd naar aarde?


o o o

geen zin ofzo om elektrische schemas door te ploegen? Dit is al zoooo vaaaak gepasseerd!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Glenn@nl wrote:Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan naar electrische schema's van de CV van een Xantia; zijn vast wel ergens te vinden via google. Dan heb je zekerheid wat wat is.

Maar [o]volgens[/o] mij is het hetvolgende:
1: 12V
2: Massa (-)
3: Aansturing CV-motortjes 1 (bruine aansluiting positie 1)
4: Aansturing CV-motortjes 2 (bruine aansluiting positie 2)
5: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR; positie 2
6: naar PLIP unit (voor op afstand)
7: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 1
8: naar PLIP unit (voor op afstand)

En dan nog een draadje voor die CV-motortjes:
Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 3: naar Massa.


Ik heb het dus over de bruine aansluiting (stekker dus.. niet de kleur van de draadjes)

Het derde (bruine) draadje van de 3 polige stekker op de motortjes is inderdaad Massa!

Achterklep dient inderdaad aangesloten te worden op nr 3 en 4 op de hoofdmodule

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:
geen zin ofzo om elektrische schemas door te ploegen? Dit is al zoooo vaaaak gepasseerd!


ik kan t op t forum nie vinden nee, teminste, jou lijstje snapte ik net niet en naar achter slot stond er niet bij
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply