[GTI] Alarmproblemen (opgelost, wel/niet)
Moderators: vtspower, webmasters
Yup, maar door die grijze draad DIRECT aan 12V te leggen (en zo dus het tweede deel van het relais dat de pomp en de ontsteking aanzet, forceert in te schakelen), hoor je het relais ook klikken, maar ook dan blijft de pomp stil.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
pomp al wel rechtsteeks aan 12 volt gelegd begreep ik, dan wel benzinedruk neem ik aan?
anders eerst maar eens meten of bij 12V op poot 11 en starten wel spanning op de pompdraad komt te staan.
Om er achter te komen wat er aan de hand is zou ik even de pomp permanent aan zetten met 12 V rechtsteeks en dan eens met BDP en ECU uitknobbelen of de ontsteking te motiveren is.
P.
anders eerst maar eens meten of bij 12V op poot 11 en starten wel spanning op de pompdraad komt te staan.
Om er achter te komen wat er aan de hand is zou ik even de pomp permanent aan zetten met 12 V rechtsteeks en dan eens met BDP en ECU uitknobbelen of de ontsteking te motiveren is.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Pomp rechtstreeks aan 12V hangen hebben we ook al geprobeerd: dan wel benzinedruk, maar nog steeds totaal geen ontsteking.
Daarmee blijft dit dus mijn stelling versterken dat er helemaal geen 12V op pin 11 van 't relais staat.
Maarrrrrrrrrr, meten = weten.
't Lastige is alleen dat ik hier weer in Dirksland zit en die AX in Lelystad.
Daarmee blijft dit dus mijn stelling versterken dat er helemaal geen 12V op pin 11 van 't relais staat.
Maarrrrrrrrrr, meten = weten.
't Lastige is alleen dat ik hier weer in Dirksland zit en die AX in Lelystad.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
kevin.broke wrote:Fast eddie wrote:Stomme vraag waarschijnlijk kan je niet beter een ander ECU proberen .
Dat was het plan, maar ik weet niet of ik dat nog red voor zondag..
Tja, dan ligt hij mij natuurlijk
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
kevin.broke wrote:evt. kan ik 'm wel voor je verplaatsen als ik PeterM z'n trailen nog een keer mag gebruiken... maar dan staat ie in Dirksland
Tja, das denk ik niet de oplossing... maar als het de enige is...
Antoine heeft nog niet echt op mijn mail gereageerd, heb nog wel een nummer. Maar dat is alweer anderhalf jaar oud
Edwin, je wordt bedankt!
Ik voel me eigenlijk nogal immobiel eigenlijk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Rob GT wrote:kevin.broke wrote:evt. kan ik 'm wel voor je verplaatsen als ik PeterM z'n trailen nog een keer mag gebruiken... maar dan staat ie in Dirksland
Tja, das denk ik niet de oplossing... maar als het de enige is...
Antoine heeft nog niet echt op mijn mail gereageerd, heb nog wel een nummer. Maar dat is alweer anderhalf jaar oud
Edwin, je wordt bedankt!
Ik voel me eigenlijk nogal immobiel eigenlijk
Sorry
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Oke, maar ff een vraagje:
Zou mijn GTI kunnen lopen op elke willekeurige AX ECU?
En zou elke willekeurige AX injectie op mijn GTI ECU kunnen lopen?
Om de ECU te kunnen uitsluiten bedoel ik.
En verder, als de ECU niet stuk is en de BDP sensor ook niet (het ging namelijk echt van het ene op het andere moment) in welke richting moet ik dan denken?
Ik overweeg namelijk om de auto naar de garage te slepen
Zou mijn GTI kunnen lopen op elke willekeurige AX ECU?
En zou elke willekeurige AX injectie op mijn GTI ECU kunnen lopen?
Om de ECU te kunnen uitsluiten bedoel ik.
En verder, als de ECU niet stuk is en de BDP sensor ook niet (het ging namelijk echt van het ene op het andere moment) in welke richting moet ik dan denken?
Ik overweeg namelijk om de auto naar de garage te slepen
Eerst maar even niet verder denken, ECU en BDP staan er om bekend het ineens te kunnen begeven. Heb het zelf met een eigen GTI ook al een keer meegemaakt. Nieuwe BDP er in en meteen weer lopen.
Je kunt wisselen met iedere andere GTI (multipoint dus) en 106 XSI 1.4 95 pk dat zijn identieke ECU's. De AX wil ook wel starten maar loopt beroerd op een ECU van een zx 1.9i en 605/XM 2.0 8v
succes,
P.
Je kunt wisselen met iedere andere GTI (multipoint dus) en 106 XSI 1.4 95 pk dat zijn identieke ECU's. De AX wil ook wel starten maar loopt beroerd op een ECU van een zx 1.9i en 605/XM 2.0 8v
succes,
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Vreeemd, die ecu's met hetzelfde nummer behalve de drie laatste cijfers zijn allemaal MP3.1 en van vergelijkbare bedrading voorzien. Starten hoort bij een goede ecu gewoon te werken. er mee gaan rijden is wat lastiger want je verzuipt de motor heel snel.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen