[GTI] Alarmproblemen (opgelost, wel/niet)

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Yup, maar door die grijze draad DIRECT aan 12V te leggen (en zo dus het tweede deel van het relais dat de pomp en de ontsteking aanzet, forceert in te schakelen), hoor je het relais ook klikken, maar ook dan blijft de pomp stil.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

pomp al wel rechtsteeks aan 12 volt gelegd begreep ik, dan wel benzinedruk neem ik aan?
anders eerst maar eens meten of bij 12V op poot 11 en starten wel spanning op de pompdraad komt te staan.

Om er achter te komen wat er aan de hand is zou ik even de pomp permanent aan zetten met 12 V rechtsteeks en dan eens met BDP en ECU uitknobbelen of de ontsteking te motiveren is.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pomp rechtstreeks aan 12V hangen hebben we ook al geprobeerd: dan wel benzinedruk, maar nog steeds totaal geen ontsteking.

Daarmee blijft dit dus mijn stelling versterken dat er helemaal geen 12V op pin 11 van 't relais staat.

Maarrrrrrrrrr, meten = weten.
't Lastige is alleen dat ik hier weer in Dirksland zit en die AX in Lelystad. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Tja, ik zou dolgraag naar jou toe willen rijden... maar de auto doet het niet!

Maar wat kan ik doen?
Ik bedoel, als er dus geen 12v staat op pin 11, wat is dan de conclusie?
Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

BDP is voor je ontsteking!
Jammer dat je zo ver weg woont Rob, anders had je die van ons even kunnen testen!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

evt. kan ik 'm wel voor je verplaatsen als ik PeterM z'n trailen nog een keer mag gebruiken... maar dan staat ie in Dirksland :roll:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Stond er op pen 18 van de ECU wel spanning?

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Geen idee. Had wel m'n Fluke meegenomen, maar zonder pinbezettingsgegevens heeft aan de ECU-stekker meten geen enkele zin.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Stomme vraag waarschijnlijk :oops: kan je niet beter een ander ECU proberen :idea: .

En Rob Succes trouwens, t'is knap kl*ten zeg maar :?
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Fast eddie wrote:Stomme vraag waarschijnlijk :oops: kan je niet beter een ander ECU proberen :idea: .


Dat was het plan, maar ik weet niet of ik dat nog red voor zondag..

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

kevin.broke wrote:
Fast eddie wrote:Stomme vraag waarschijnlijk :oops: kan je niet beter een ander ECU proberen :idea: .


Dat was het plan, maar ik weet niet of ik dat nog red voor zondag..


:) Tja, dan ligt hij mij natuurlijk :oops:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

ook een losse ecu hoort nog wel bij Antoine te liggen voor zover ik weet. Of hij moet niet meer bij Sander vandaan gekomen zijn voor hij vertrok???

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

kevin.broke wrote:evt. kan ik 'm wel voor je verplaatsen als ik PeterM z'n trailen nog een keer mag gebruiken... maar dan staat ie in Dirksland :roll:


Tja, das denk ik niet de oplossing... maar als het de enige is... :wink:

Antoine heeft nog niet echt op mijn mail gereageerd, heb nog wel een nummer. Maar dat is alweer anderhalf jaar oud :oops:

Edwin, je wordt bedankt! :wink:


Ik voel me eigenlijk nogal immobiel eigenlijk :roll:
Image

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Rob GT wrote:
kevin.broke wrote:evt. kan ik 'm wel voor je verplaatsen als ik PeterM z'n trailen nog een keer mag gebruiken... maar dan staat ie in Dirksland :roll:


Tja, das denk ik niet de oplossing... maar als het de enige is... :wink:

Antoine heeft nog niet echt op mijn mail gereageerd, heb nog wel een nummer. Maar dat is alweer anderhalf jaar oud :oops:

Edwin, je wordt bedankt! :wink:


Ik voel me eigenlijk nogal immobiel eigenlijk :roll:


Sorry :oops:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Oke, maar ff een vraagje:

Zou mijn GTI kunnen lopen op elke willekeurige AX ECU?
En zou elke willekeurige AX injectie op mijn GTI ECU kunnen lopen?

Om de ECU te kunnen uitsluiten bedoel ik.

En verder, als de ECU niet stuk is en de BDP sensor ook niet (het ging namelijk echt van het ene op het andere moment) in welke richting moet ik dan denken?

Ik overweeg namelijk om de auto naar de garage te slepen :oops:
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Eerst maar even niet verder denken, ECU en BDP staan er om bekend het ineens te kunnen begeven. Heb het zelf met een eigen GTI ook al een keer meegemaakt. Nieuwe BDP er in en meteen weer lopen.

Je kunt wisselen met iedere andere GTI (multipoint dus) en 106 XSI 1.4 95 pk dat zijn identieke ECU's. De AX wil ook wel starten maar loopt beroerd op een ECU van een zx 1.9i en 605/XM 2.0 8v

succes,

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Nah, weet geen ZX 1.9 of 605/XM 2.0 hier in de buurt.

Was al een beetje te verwachten maar mijn telefoonnummer van Antoine doet het niet meer :roll:

Zal morgen ook wel even de sloop hier bellen, misschien hebben ze wat staan!
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

@ Peterm.
Ik kreeg m'n GTI niet gestart met een 605 2.0 8v ecu.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Vreeemd, die ecu's met hetzelfde nummer behalve de drie laatste cijfers zijn allemaal MP3.1 en van vergelijkbare bedrading voorzien. Starten hoort bij een goede ecu gewoon te werken. er mee gaan rijden is wat lastiger want je verzuipt de motor heel snel.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Stomme vraag misschien.. maar waarom zou hij hem verzuipen dan?
Zit hij dan onder de grenswaarde van de ecu? Hij zou iig door het lambda signaal toch armer moeten gaan regelen, als hij teveel inspuit?
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply