Alarm!

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:alle AX deuren zijn hetzelfde of je moet een 5 deurs hebben.
en het past gewoon zit zat ruimte, het is alleen vrij lastig om ze erin te zetten.


Ze zouden bij mij ook universele CV erin bouwen. Omdat ze al een 3 deurs AX type 2 gehad hadden. Dus het kon bij mij ook.

Deuren opengemaakt. Hebben ze een tijd staan rotzooien om die motortjes erin te krijgen. En toen kwamen ze erachter dat er in mijn deur minder ruimte was dan in die andere AX.

Dus ging het niet lukken. Ze zouden moeten gaan boren om het op zijn plek te krijgen. En weinig ruimte heb ik zeker. Bizar weinig. Dus originele motoren geplaatst.

Ik heb het verschil zelf niet gezien. Maar ze zijn een uur bezig geweest met klooien en het lukte ze niet. En bij die andere AX dus wel. Heb niets hoeven betalen maar ze baalde flink. Hadden ze niet verwacht dat er verschillen waren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

moeilijk allemaal... Het is zo jammer dat ik de fout niet kan vinden in het huidige alarm wat er in zit. Kan er niet achterkomen...

Nergens schemas te vinden. Nog gemaild en gebeld naar Engeland, daar scheen het gemaakt te worden, maar niets opgeleverd!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

FoxHunter wrote:moeilijk allemaal... Het is zo jammer dat ik de fout niet kan vinden in het huidige alarm wat er in zit. Kan er niet achterkomen...

Nergens schemas te vinden. Nog gemaild en gebeld naar Engeland, daar scheen het gemaakt te worden, maar niets opgeleverd!


Tja is vervelend. Wat werkt er nu dan niet? Want een alarm is ook startonderbreker. En blijkbaar kun je wel starten. Dus doet ie wel wat.

Zou je nog kans hebben als je dit alarm eruit haalt en hij zit idd over je contact heen.... Dat je auto het dan opeens niet meer doet. Helemaal zuur.

En zijn Camco alarm... Inbouwen is niet moeilijk. Richting aanwijzers aansluiten.. Een + en een - en de sirene en shocksensor. En natuurlijk de deurschakelaars... Tis mij ook gelukt.

Schema lijkt ingewikkeld. Maar moet je er alle draden eens afhalen die je niet gaat gebruiken. Hou je er nog maar een paar over.

Alleen afstand starten heb ik niet ingebouwd. Dat zag ik niet zitten... Leuk als ie op de handrem staat en dan pas start... Nou een AX handrem is niet alles. Daar trekt ie dwars doorheen.

En op de versnelling kun je hem niet aansluiten want dat is mechanisch.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Alarmhoorn licht ernaast. Achter in de auto zitten wat draden los, en weet nie waar ze vandaan komen. Elektrisch schema heb ik dus nie dat is het beroerde...

Verder zitten de sensoren er gewoon in, ledje zit ook in het dash, de beugel om de hoorn in te hangen ook met de brede stekker en heb netjes een afstandsbediening. Maar ik krijg niet eens het ledje aan de praat :(

Hoe lang is het werk om dat alarm in te bouwen dan? Zal straks eens kijken wat ik idd weg kan strepen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

FoxHunter wrote:Alarmhoorn licht ernaast. Achter in de auto zitten wat draden los, en weet nie waar ze vandaan komen. Elektrisch schema heb ik dus nie dat is het beroerde...

Verder zitten de sensoren er gewoon in, ledje zit ook in het dash, de beugel om de hoorn in te hangen ook met de brede stekker en heb netjes een afstandsbediening. Maar ik krijg niet eens het ledje aan de praat :(

Hoe lang is het werk om dat alarm in te bouwen dan? Zal straks eens kijken wat ik idd weg kan strepen!


Heb je ook van die bewegingssensoren? Die zitten normaal boven in de auto bij de voorruit in beide hoeken.

Camco alarm inbouwen moet in een halve dag goed te doen zijn. Ligt er natuurlijk aan hoeveel functies je aansluit.

Waarom wil je eigenlijk een alarm zonder certificaat? Wie leter er nu tegenwoordig op als er een auto alarm gaat. Denk niet dat als iemand wat wil stelen dat ie nou echt zo afschrikt van een alarm.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

nou het volgende eigenlijk....

Dat PB ik je wel eventjes ;)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Yo foxhunter misschien heb ik wat voor je gevonden..

Heb even gezocht op Meta alarm..

kwam op een gekke hongaarse site uit, maar wel met de M87 :)
http://www.malarm.hr/cjenik_auto_alarma_2004frame.htm

En dit:

http://www.malarm.hr/HPAalarmi2.html

Nouja al dat hongaars.. ik wordt er niet veel wijzer van.


META Systems dus

ik zou zeggen: kijk ook even naar dit PDFje

http://www.abacuscaralarms.co.uk/alarms/meta/hpa_e_02.pdf

Is een installatieguide (met schema's) van een Meta system. Moet je alleen even bepalen of de jouwe hetzelfde is.. misschien aan de hand van typenummer of plaatjes

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

O en deze website:

http://metasystem.it/index2.htm

Ik weet niet of je dit al gevonden had.. maar dit is dus de Meta Systems Homepage :D


maar om dus tot de supportdocumenten toegang te hebben moet je je registreren blabla.. hmm niet echt klantvriendelijk...

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Hey Glenn,

Bedankt voor je zoekresultaten... Ik had dit helaas ook al gevonden. Heb zelfs naar Engeland gemail/ gebeld voor het opvragen van een elektrisch schema, maar helaas willen ze dat niet toesturen...

Ik zal nog eens eventjes kijken... Bedankt iig!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Das lullig. :(

Bij mij kun je schema's van mijn GT636 alarm gewoon in PDF downloaden. Samen met de hele handleiding.

Misschien hebbie gewoon de verkeerde persoon.
Zoek een adres van de technische dienst. Wie weet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Mark wrote:Das lullig. :(

Bij mij kun je schema's van mijn GT636 alarm gewoon in PDF downloaden. Samen met de hele handleiding.

Misschien hebbie gewoon de verkeerde persoon.
Zoek een adres van de technische dienst. Wie weet.


Kun jij lezen wat er op die sites staat ;) Heb al gemaild naar die technische dienst in Engeland.. Schiet niet op helaas!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Wanneer portomonee toe laat komt er een alarm in :) Oude buurman van mij scheen elektrischien te zijn, en die vond het prachtig om het erin te zetten... Prima :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Post Reply