Ruitenwissersproeier

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Ik heb laatst gewoon het slangetje dat naar de dopjes gaat verlengend en door m'n ruitewisserbladhouderdinges gestoken, werk goed, ga alleen nog zelf een of ander spuitdopje ofzo fixen want nu gebruikt ie heel veel water :oops:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Gewoon het mechanisme van een Citroën BX nemen, werkt prima :!:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ik merk dat de sproeier op de vooruit niet genoeg kracht heeft om opgewassen te zijn tegen de snelweg snelheden. Kortom ik moet em zo afstellen dat ie OF het op de snelweg goed doet, OF bij lage snelheden. Hij heeft dus niet zo veel druk. Dat is trouwens iets wat ik tot nu toe bij elke ax heb gemerkt. Zou dit op te lossen zijn door alles een keer los te halen en schoon te maken? of is het gewoon zo dat die motortjes niet echt de kracht hebben om genoeg druk op te wekken?

In de wis-was vraag ben ik ook geninteresseerd, dus is het vervangen van het relais voor een andere voldoende?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ik heb dr een wis-was opgebouwd, wel in combinatie met een regensensor. Was helaas niet zo simpel om dat in te bouwen, moest met het handje uitzoeken hoe alles nu werkte. Al is wis-was redelijk eenvoudig te fabriceren denk ik. Als je een relais met dezelfde aansluitingen kunt vinden maar dan met wis-was er als extra bij dan is het nagenoeg plug en play.

Enige dat er dan dient te gebeuren is dat je uitzoekt op welke draad er stroom komt te staan als je de sproeier op de hendel bediend, vanaf die draad dan verbinding maken naar de wis-was aansluiting van het relais, en klaar.

De wis-was pool van het relais zal in de meeste gevallen reageren op spanningsverandering, dus gooi dr 12V van de schakelaar op, en hij zal vanzelf een aantal keer wissen.

Post Reply