Kwa ontsteking verschilt de multipoint alleen kwa verdeler/bobine t.o.v. een carb/mono. En zelfs dat is niet eens helemaal correct gezegd, want de Magneti Marelli monopoint heeft ook DIS (net als de GTI/multipoint dus).
Volgens mij zat 't verschil niet zo zeer in waar de toerenteller z'n signaal vandaan krijgt, maar eerder in 't aantal pulsen per omwenteling (even het spanningsniveau van de pulsen buiten beschouwing gelaten).
Hoe dan ook, er moet vast wel een mouw aan te passen zijn om 't werkend te krijgen!
M'n 4x4 heeft een 1.4i monopoint blok met verdeelkap en heeft toch toerenteller. 'k Zal daar eens de tellerbak uit halen en kijken wat nu de verschillen zijn tussen DIS en verdeelkap toerenteller elektronica.
Wat werkt er eigenlijk precies niet of wat gaat er niet goed als je een verdeelkap toerenteller op een DIS systeem aansluit? Doet 'ie dan gewoon helemaal niets of geeft 'ie een verkeerde waarde aan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
De 205GTi heeft wel een multipoint injectie. En de tellerwinkel van een 205GTi is ook pas te maken in een fase 1 dash. Dat heeft Michel toch ook?
Dan moet zo'n toerenteller het toch gewoon doen, of denk ik nu te simpel?
205 Gti 1.6 met fase 1 dash was niet met mp 3.1 van Bosch zoals jij nu hebt. Dit was met een ouder volgens mij analoog systeem en als ik het me goed herinner ook een verdeler ontsteking met daar de toerenteller op.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen