1.4GTi ecu i.p.v. 1.1

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

1992ax11i
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 56
Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
Location: Kop van Noord Holland

Post by 1992ax11i »

Ik zou als ik jou was de ECU van Drake overnemen, is voordeliger voor jou.

Maar ik denk dat je beter naar een compleet blok kan kijken, ik heb 3 AX'en gehad, een 1.0 en twee 1.1i'tjes (1987, 1992 en 1996), de duurste liep flink plankend 1 op 15 de zuinigste 1 op 22.

Maar de rook die jij steeds noemt baart me meer zorgen, is die wit of blauw? Wit duidt op lekke koppakking of scheurtje in de kop, blauw op olieverbranding door mogelijk versleten zuigerveren/zuigers.
Zwarte roo duidt op verbrande kleppen, dan loopt ie koud ook slechter (alsof ie op minder cilinders draaid.

Ik weet niet hoeveel KM er op de teller staat, maar jouw verbruik is zelfs met een baksteen aan je rechtervoet met een goed blok niet te halen.

Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen de ECU, maar das gokken.
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Drake wrote:is wel vrij prijzig, mischien heb ik wel een ecu voor 20 tientjes maar dat weet ik pas vanavond :wink: mocht je interresse hebben stuur dan een pb'tje ;)


Das n dure :lol:

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

20 tientjes?? sorry is toch duurder :D
Bedankt voor het aandbod maar heb m al in huis. HEb er 35 voor betaald. Probeer eerst deze. de rook is wit. en het blok heeft ongeveer 271000 gelopen :D heb nog een blok liggen, maar ja dat moet er wel in..........

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Willy wrote:20 tientjes?? sorry is toch duurder :D
Bedankt voor het aandbod maar heb m al in huis. HEb er 35 voor betaald. Probeer eerst deze. de rook is wit. en het blok heeft ongeveer 271000 gelopen :D heb nog een blok liggen, maar ja dat moet er wel in..........


Witte rook kan betekenen dat hij water (achtige) vloeistof verbrand. Dat moet toch ergens vandaan komen... Verbruikt ie KVS?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Daar hadden ze het in de garage ook al over, dus ja dat zou kunnen.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja veel witte rook.. Dat lijkt dat op lekker koppakking??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Heb sinds gisteren de andere ecu erin. EN hij rookt meteen een stuk minder. Moest ook tanken, 1 op 11,3 valt mij mee. Wil met deze tank 1 op 14 halen zo niet dan is er iets anders aan de hand. En dan maar verder kijken.

Post Reply