CV inbouwen.

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

albert
AX Starter
AX Starter

CV inbouwen.

Post by albert »

Zoals jullie weten ben ik hard opzoek naar een fijne AX. Mijn oog is gevallen op een volcane (ze ander topic) Nu is dit wagentje niet uitgerust met CV. iets wat ik eigenlijk best wel handig vind. Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van CV? ik heb begrepen dat het mogelijk is met originele (GT)-onderdelen maar ook met after-market uni-setjes.

Nu ben ik erg voorstander van origineel, maar het moet vooral niet te moeilijk zijn, en zo'n after-market plug-and-play setje lijkt me wel wat.

Maar,.......... wat kost het? hoeveel moeite? hoeveel geld? kortom graag jullie ervaringen.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Wat heb je nodig...

een aansturingskastje... :
- kan via alarm..
- kan universeel simpel kastje zijn

Kabels... duhuh! :)

Motortjes,..:
- rippen uit een GT, deze kun je zo achter je slot klikken..
- universele motortjes.. kosten een eurootje of 7 p/stuk

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

't klinkt eigenlijk vrij simpel :D Zodra er een volcane/GT/GTI/Furio op de stoep staat, ga ik eens kijken...

by the way, wat kost zo'n ingreep ongeveer?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ik was net wat aan het opzoeken voor je...

op marktplaats kom je van die universele setjes tegen voor iets minder dan 50 euri...

marktplaats (link)

Met klapsleutels notabene.. kun je je eigen sleutel instoppen..

Centrale deurvergrendeling met klapsleutels.
De stelmotoren zijn ultrasoon gelast waardoor ze waterdicht zijn en een veel langere levensduur hebben.
Verder is deze set voorzien van een Cv-Module met afstandsbediening en 2 handzenders met klapsleutelfunctie.
De set is universeel dus voor elke auto te gebruiken.

De set bevat

Cv-module met ontvanger

2 Handzenders met klapsleutelfunctie

4 deuropeners die tussen de 6.5kg en 7kg stoot/trekkracht leveren

alle nodige bedrading en aansluitbevestigingen

Image

kosten? 55 euro.. let wel.. vraagprijs natuurlijk he :D

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

mmm, klink interesant zeg. vooral die klapsleutels, als je ergens de blits mee kon maken op het vw-forum, danw aren het wel klapsleutels!!!

btw, cv op ab met klapsleutel is wel ?bergeil!!! het is dat ik nog geen AX heb want anders.........

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

hahaha.. precies..

Maar goed.. als het zover is moet je maar latn weten wat je gekocht hebt.. Universele motortjes? dan ga ik foto's zoeken voor je hoe je ze het beste en makkelijkste kunt plaatsen..

die zijn wat dikker enzo.. die hebben een goed plekje nodig, zodat je raam ook nog eens open kan he :)

en de draden? dat is zo uitgelegd.. werken doet het altijd.. :)

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

Thnx a lot. ik hoop overmorgen toch eigenlijk wel te slagen voor een AX'je. Het begint toch aardig te kriebelen, wat zeg ik, de borrelen, te bruizen, het stoom komt zowat uit mn oren!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

albert wrote:Thnx a lot. ik hoop overmorgen toch eigenlijk wel te slagen voor een AX'je. Het begint toch aardig te kriebelen, wat zeg ik, de borrelen, te bruizen, het stoom komt zowat uit mn oren!!

heheh... en laat het stoom daar maar uitkomen.. zolang het maar niet onder de (toekomstige) motorkap wegkomt.. 8) :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Zou als ik jou was toch iig de CVmotortjes van een sloop AX/ZX/Xantia afhalen. Dit past precies op het slotmechanisme, en dus geen gekloot met verbindingsijzertjes, dingen die net niet passen of ruiten die niet meer volledig open kunnen.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Glenn@nl wrote:Zou als ik jou was toch iig de CVmotortjes van een sloop AX/ZX/Xantia afhalen. Dit past precies op het slotmechanisme, en dus geen gekloot met verbindingsijzertjes, dingen die net niet passen of ruiten die niet meer volledig open kunnen.

kwestie van op de juiste plek inbouwen.. Maar klopt.. heb je de juiste plek niet dan loop je risico dat je raam niet volledig openwil.. :)

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

Mmmm, tegen die tijd (en dat zal hopelijk snel zijn) zal ik eens wat AX-dagen inplanen in mnagenda en dan ga ik op s(l/r)ooptocht!

En wellicht dat er een kundig club-lid is die mij daarin wil bijstaan :?: :? :?:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Welke regio?

slooptochten doe ik zo aan mee.. maar dan wel in het noorden van het land :)

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

ik woon in Almere. als jii een sloop weet waar wat AX-spullen te scoren zijn.....

Ik heb met mijn Golfje als menig sloperij afgelopen. maar veel oude meuk, of auto die totaal in elkaar zitten, is zlfs geeneens een stuur uit te halen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Albert -> Slooptochtje vind ik prima. moet je me wel ff op komen halen, heb momenteel alleen 2 ongekeurde auto's! :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

vergeet ook niet het motertje van de achterklep :wink: , verder ben ik zelf met een exact project bezig, ik heb alles uit een type1 GT gesloopt, motertjes eruit halen enzo is geen prob, maar de kabelboom is wat lastiger die krijg je er namenlijk niet heel uit.

albert
AX Starter
AX Starter

Post by albert »

@kakanox, ik zal je tzt wel even mailen!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

albert wrote:@kakanox, ik zal je tzt wel even mailen!

prima :)

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

ik wil ook mijn cv fixen, maar weet echt niet waar het hem in kan zitten. Mocht ik het niet voor elkaar krijgen dan wil ik ook een setje kopen..

Iemand een schematje met hoe je het in moet bouwen?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Ik heb een setje van iemand gekregen om mijn cv op afstandbediening te laten werken. Het gaat hier om een universeel setje van autostyle.

Ik heb een schema erbij gekregen, maar ik ben niet zo'n held in electra.
Het schema is zo:
stekker 1: Rood >> plus
Bruin >> massa
Geel >> knipperlichten
Paars >> extra accesoire (n.v.t.)
Stekker 2: groen/rood >> afknippen (niet aansluiten)
groen/wit >> close
groen/geel >> massa
Blauw/rood >> afknippen (niet gebruiken)
blauw/wit >> open
blauw/geel >> massa

Ik neem aan dat ik stekker 1 op de constante + en aan het frame van de auto vast moet maken.
Nou zijn mijn vragen:
- Waar kan ik het beste het ding naar mijn knipperlichten verbinden? (onder tellers ofzo)
- Er lopen allemaal groene (en een bruine) draadjes naar mijn portiervergrendelaars, hoe kom ik te weten of ze voor open of dicht zijn?
- Moet ik de massa van stekker 2 op het bruine draadje aansluiten wat naar de portiervergrendelaars loopt?

Waar kan ik het beste het zenderkastje plaatsen. Er zitte al zoveel kabels en stekkers aan de onderkant van het dashboard, past niet echt:(
Er is ooit een nieuw type dashboard in mijn auto gezet, of in ieders geval een er uit gehaald voor het overspuiten. Toen hebben ze alle kabels boven mijn pedalen gelegd, echt een rommeltje.

Hoop dat iemand goede tips heeft,
bedankt alvast

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik heb ook zo;n autostyle setje, mijn kasje zit boven de zekeringskast en dan helemaal links.. geplakt met dubel zijdig tape

bij mij heb ik dit laten inbouwen tegelijk met het verwijderen van een vage startblokering en alarm dus ik kan je niks over de kleuren vertellen, wel heb ik samen met joris eens zo;n autostyle setje aangesloten, wellicht weet hij de kleuren nog..

de draden voor de knipperlichten hebben we toen gewoon bij de
schakelaar bij het stuur gepakt
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Post Reply