Luitjes...
HOe leg ik een nieuwe frisse kabel aan die alleen spanning geeft als er gestart is..
KIjk een constante 12v kabel is niet moeilijk...
Maar kom a-u-b niet aanzetten met die kabel aan te sluiten bij het contactslot..Want daar zitten al genoeg draden bij aan gesloten.
Wie weet raad?
12v na contact!
Moderators: vtspower, webmasters
bad_my84 wrote:Dan van je dashboard verlichting, of van ieder ander ding dat stroom heeft na het contact.
Ja maar dat bedoel ik dus...
Er zitten een aantal draden aan het contactslot vast.. die stroom willen na contact..
Zo zitten er een aantal draden aan dashboardverl. vast etc etc...
Als je bedenkt dat ik een carkit heb.. de crkithouder.. etc etc.. ik wil er gewoon ??n nette kabel voor trekken.. want zolangzamerhand is er ergens lekstroom maar waar is nog steeds de vraag...
Massa word net zo'n probleem.. dat ga ik allemaal eens opnieuw aanleggen en vastbinden.. Want als ik op de rem trap zie ik in een flits mijn dashboardverlichting wat dimmen en weer normaal branden...
Al met al.. elec. circuit kan niet perfect zijn dus...
-
- AX Master Spammer
Makkelijkste is om een 12V kabel te pakken van de accu, en deze dan via een relais te schakelen met een of andere draad waar 12V op komt bij contact, die shakelspanning/stroom is erg laag, dus dat zal weinig stroom vreten, op die manier kan je toch weer een kabel van stroom voorzien.
Zo heb ik het tenminste bij mn mistlampen voor gedaan, maar dan via de verlichting geschakeld, principe is hetzelfde.
Zo heb ik het tenminste bij mn mistlampen voor gedaan, maar dan via de verlichting geschakeld, principe is hetzelfde.
Pak je je radio draad als schakeldraad om je relais mee te schakelen.
Denk dat ik die ook ga gebruiken.
Wil electrische ramen inbouwen en die mogen het ook alleen doen alssie op contact staat. Mistlampen is idd ook wel handig om over je contact te laten lopen. ( al een keer met lege accu gestaan )
Wil electrische ramen inbouwen en die mogen het ook alleen doen alssie op contact staat. Mistlampen is idd ook wel handig om over je contact te laten lopen. ( al een keer met lege accu gestaan )
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Master Spammer
Mark wrote:Pak je je radio draad als schakeldraad om je relais mee te schakelen.
Mistlampen heb ik gewoon over de verlichting geschakeld, lampen uit is ook mistlampen uit, en mn lampen kan ik niet vergeten vanwege de zoemer
Kan ook. Maar ik wil ze ook werkend hebben zonder de normale verlichting aan te hebben.
En ik weet dat dat niet APK goedgekeurd is. Maar kom er altijd mee doorheen. En ze kunnen nu gewoon altijd aan. En dat moet dus eigenlijk ff over het contact.

En ik weet dat dat niet APK goedgekeurd is. Maar kom er altijd mee doorheen. En ze kunnen nu gewoon altijd aan. En dat moet dus eigenlijk ff over het contact.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX liefhebber
IceByte wrote:Mistlampen heb ik gewoon over de verlichting geschakeld, lampen uit is ook mistlampen uit, en mn lampen kan ik niet vergeten vanwege de zoemer
Dat moet geloof ik ook voor de APK... Lampen uit = mistlampen uit.
Voor die 12V zou je idd de radio kunnen nemen. Lijkt mij het beste idee, en is iig niet zo'n gepruts met draadjes als je contactslot...
Kijk uit, een Cactussssss