Wie heeft er schema's voor een 1.6 in een Type-1 GT??
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer
maar wacht... ik heb een GTI tank gekocht en eronder geplaatst. met een GTI pomp. dus KFZ-motor.
nu ligt de GTi tank er weer onder, en hij vertoont dezelfde symptomen. vreemd genoeg. er zit dus toch iets niet goed in de electronica vrees ik.
is het niet mogelijk dat de injectoren te klein zijn ofzo met een cup-computer op een origineel blok?
nu ligt de GTi tank er weer onder, en hij vertoont dezelfde symptomen. vreemd genoeg. er zit dus toch iets niet goed in de electronica vrees ik.
is het niet mogelijk dat de injectoren te klein zijn ofzo met een cup-computer op een origineel blok?
Last edited by kevin.broke on MonJul04, 2005 11:02:35 PM, edited 1 time in total.
Idd, mijn broer zei ook al dat zowel een GT als een gti pomp de injectoren van een 1.6 niet kunnen bijhouden.... Ik heb er over nagedacht, hoe je het beschrijft is het of de pomp die groter moet... of ergens een "fout" in de ECU of een ander onderdeel, moet jem laten uitlezen(dat zou kutter zijn). Maar als ie aanslaat zijn alle basis dingen goed... dan MOET ie kunnen lopen.. ik denk dat de pomp niet goed genoeg is.
Ax is back
-
- AX Spaster Mammer
RichardRR wrote:Idd, mijn broer zei ook al dat zowel een GT als een gti pomp de injectoren van een 1.6 niet kunnen bijhouden.... Ik heb er over nagedacht, hoe je het beschrijft is het of de pomp die groter moet... of ergens een "fout" in de ECU of een ander onderdeel, moet jem laten uitlezen(dat zou kutter zijn). Maar als ie aanslaat zijn alle basis dingen goed... dan MOET ie kunnen lopen.. ik denk dat de pomp niet goed genoeg is.
wat ik me heb laten vertellen bij racingcare is dat ze een getunede 1.6 gewoon loopt i.c.m. een originele GTI tank...
-
- AX Spaster Mammer
peter wrote:Tank wel, maar de pomp vast niet. naar mijn weten moet je echt een pomp van een 1.6 (of hoger) gebruiken
hmm.. heb 't net wederom bevestigd: het werkt. zie post hieronder (ff apart gepost, ivm achtergrondkleur

zelfs partreq nr's. tbv onderdelen pomp zijn hetzelfde.
Last edited by kevin.broke on TueJul05, 2005 12:17:19 AM, edited 3 times in total.
euhmmm bedoel je niet dat je met dat stuk bewijst dat het niet kan??
werkelijk alle getallen zijn anders.. en nou heb ik hier niet zoveel verstand van.. maar als bij een GTi gesproken wordt over een weerstand van 2,5ohm en bij die MP motoren rond de 12+ohm, dan kan dat nooit goed gaan
nou weet ik dat we het hier over de druk hebben maar ook die verschilt bijna 2bar voor bedrijfsdruk, tenminste.. de singlepoint draait gewoon op 1bar en de MP draait op een hogedruk pomp.. lijkt me een redelijk verschil, overigens ook voor de leidingen
werkelijk alle getallen zijn anders.. en nou heb ik hier niet zoveel verstand van.. maar als bij een GTi gesproken wordt over een weerstand van 2,5ohm en bij die MP motoren rond de 12+ohm, dan kan dat nooit goed gaan
nou weet ik dat we het hier over de druk hebben maar ook die verschilt bijna 2bar voor bedrijfsdruk, tenminste.. de singlepoint draait gewoon op 1bar en de MP draait op een hogedruk pomp.. lijkt me een redelijk verschil, overigens ook voor de leidingen

-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
hoppa, probleem gevonden. zit 'm toch in de kabelboom (brandstoftoevoer wordt geknepen na 3 sec., alleen de "startseconden" krijgt ie dus benzine, zeg maar gedurende de brom die je hoort als je 'm alleen op contact zet)
relaisje voor besteld, komt allemaal goed... en ff tussendoor - een AX met alleen een spruitstuk+downpipe.... is nooit grappig

relaisje voor besteld, komt allemaal goed... en ff tussendoor - een AX met alleen een spruitstuk+downpipe.... is nooit grappig

-
- AX Master
kakanox wrote:hoppa, probleem gevonden. zit 'm toch in de kabelboom (brandstoftoevoer wordt geknepen na 3 sec., alleen de "startseconden" krijgt ie dus benzine, zeg maar gedurende de brom die je hoort als je 'm alleen op contact zet)
relaisje voor besteld, komt allemaal goed... en ff tussendoor - een AX met alleen een spruitstuk+downpipe.... is nooit grappig![]()
LOL 2x hetzelfde berichtje... dit stond ook al in je wie is wie

@ Marc --> ja ik ben nu wel wakker

Maar mooi om te horen dat je toch weer steeds verder komt met je project

Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Spaster Mammer