bij deze een zeer dringende vraag, namelijk:
Wat voor kleur of kleuren heeft de + draad van de radio aansluiting bij de AX?
En wat voor kleur of kleuren de - draad heeft bij de AX
Ik zit namelijk al 2 dagen te tobben (de ex ex eigenaar heeft de bekabeling blijkbaar afgeknipt ) en daarom wou ik ff weten wat de + en de - draad voor kleuren hebben...
Ik zou maar gaan meten als ik jou was...
Ik kon bij de voorspeakers kiezen uit bruin en groen. Bleek bruin positief te zijn en groen negatief. Dat verzin je toch niet..... Rare Fransen.
(overigens stonden in de Vraagbaak heeeeeeeeele andere kleuren voor die draadjes... dus ga er ook maar niet vanuit dat die klopt)
Inderdaad gewoon even meten! Zo te horen heeft iedere AX z`n eigen kleurtjes Bij mij is namelijk wit de plus en groen de min. Oh ja mocht je nou na het aansluiten gelazer krijgen met zekering F12 dan hoef je niet 18 zekeringen te verkwisten om het probleem te zoeken, zoals ik dat heb gedaan , dan hoef je alleen maar de aardedraad los te halen! succes
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
Bedankt jongens ik ga gewoon ff meten( d'r ligt wel een witte& groene maar heb gister al verschillende combinaties geprobeerd en ik denk al tig zekeringen laten knallen dus
Lampje is ook te vervangen door een multimeter, maar deze methode > dat is idd de beste manier.
Draadjes voor de luidsprekers gewoon ff achter op de aansluitingen kijken wat waarvoor gebruikt wordt. Mocht het zijn dat je uitkomende draden (bij de luidsprekers) andere kleuren hebben dan de ingaande draden (achter de radio) = dus ergens kabelbreuk gerepareerd met andere kleur draden > dan gewoon ff ohmse weestand meten om erachter te komen welk begin bij welk einde hoort.
Weet dat een radio aansluiten redelijk frustie kan zijn, maar als je alles ff stapsgewijs aanpakt is het niet zo moeilijk.
Jah dat meten dat snap ik wel ben ook niet voor niets automonteur. En bij die BMW's is het voortaan een en al electronica...(bijv. de actie van 1 serie met tom tom nav. moetten wij ook inbouwen enzo en autoradio's inbouwen in de oude BMW's maar dat is teminste nog met een BMW op ISO stekker te verkrijgen dus klik klik en je bent d'r maar ik kwam d'r gewoon niet uit maar met behulp van multie-meter is het zo gepiept...
Ik vind hem wel grappig eigenlijk > eerst twee dagen tobben en dan pas op het idee komen (na enig hulp van mede-forumleden) om een multi-meter ter hand te nemen
Sorry voor de onderuithalende opmerking maar ik vond het wel grappig dat je zei "ben niet voor niets automonteur".
ik heb 2 draadjes + en - maar mijn autoradio heeft er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer... wat moet behalve power worden aaangesloten? car lighting? elec attenne?(neem aan van nie want die heb ik nie ) mag ik die allemaal op die ene 12v aansluiten of moet ik kabels vanuit de accu gaan trekken (zoja waarlangs)
neem aan dat ik de 500 ben die die vraag stelt...zal het audioforum ook nog ff napluizen
Denk aan ATT, tenzij je een carkit hebt...
Denk aan de elec. antenna.. tenzij je die natuurlijk ook hebt ingebouwd
Massa gebruik je (duh) en de 12v gebruik je.. En tja. memory is handig om die op de ook aan te sluiten. anders kun je ieder ochtend de boel weer opnieuw instellen!