inbouw nieuw type dash
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
inbouw nieuw type dash
voor diegenen die al eens een nieuw type dashboard in een oud type ax gebouwd hebben, hebben jullie de kabel boom van het nieuwe dashboard ook er mee ingezet of die van het oude dashboard laten zitten en aangepast.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
ja ik weet het, ben er ook mee bezig.
maar ik doe er waarschijnlijk losse lampjes met losse draadjes in, en dan kan al die stroomzooi er af.
en ik bouw hem om naar een carburateur auto dus er hoeven maar een paar lampjes in, en ik heb alles van het oude en het nieuwe type al uit gezocht waar welke draden voor zijn.
dus dan maak ik het zonder die stekkers.
ik moet nu 12 lampjes een benzine meter en een toerenteller aansluiten in plaats van 21 lampjes en benzine meter en een klokje.
maar ik zou dus graag willen weten hoe anderen dit gedaan hebben.
maar ik doe er waarschijnlijk losse lampjes met losse draadjes in, en dan kan al die stroomzooi er af.
en ik bouw hem om naar een carburateur auto dus er hoeven maar een paar lampjes in, en ik heb alles van het oude en het nieuwe type al uit gezocht waar welke draden voor zijn.
dus dan maak ik het zonder die stekkers.
ik moet nu 12 lampjes een benzine meter en een toerenteller aansluiten in plaats van 21 lampjes en benzine meter en een klokje.
maar ik zou dus graag willen weten hoe anderen dit gedaan hebben.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v
willem wrote:waarom wil je dat? Met die oude dashboards heb je tenminste het idee dat je in een Citroën rijdt i.p.v. een suzuki of toyota (niet lullig bedoeld voor mensen met een nieuw type). Het ziet er wel wat goedkoop uit maar het is wel wat anders.
niet l.llig bedoeld?
Ik denk dus juist andersom, en meerdere met mij, waarom denk je dat iedereen het nieuwe type er juist inwillen?
en doe mij maar het dashboard van een 106
maar daarmee zijn we nog niet bij het antwoord op de vraag.
ik bedacht me net dat de aansluitingen op het tellerhuis per dashboard behoorlijkv erschillen! dus wel even verstandig om de goede kabelboom bij het dashboard te pakken en dat dan creatief weer aan de kabelboom vd motor te knopen
maar daarmee zijn we nog niet bij het antwoord op de vraag.
ik bedacht me net dat de aansluitingen op het tellerhuis per dashboard behoorlijkv erschillen! dus wel even verstandig om de goede kabelboom bij het dashboard te pakken en dat dan creatief weer aan de kabelboom vd motor te knopen
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
ik vind persoonlijk een T2 dashboard veel mooier, en ik ga de originele kabelboom bij het klokkenpaneel wat verlengen en losse lampjes aan de draadjes solderen.
ik heb namelijk heel veel draadjes niet meer nodig en de rest van het dashboard heb ik al aangesloten dus voor mij is dit het makkelijkst, niet het mooist dat weet ik maar je ziet het toch niet.
ik moet ook nog een toerenteller aansluiten met losse draadjes, op mijn mooie 306 klokjes
ik heb namelijk heel veel draadjes niet meer nodig en de rest van het dashboard heb ik al aangesloten dus voor mij is dit het makkelijkst, niet het mooist dat weet ik maar je ziet het toch niet.
ik moet ook nog een toerenteller aansluiten met losse draadjes, op mijn mooie 306 klokjes
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Ik zal ook mn mening ff spauwe; Type2 is moderner. Mooi is natuurlijk subjectief. Wel vind ik type1 praktischer; je kan er veel meer teringzooi in kwijt en de tellers zijn beter afgeschermd tegen licht v/d zon.
over de vraag;
Ik denk dat je je kabelboom beter mee kan nemen. Hier op de sloop stond een ax GT (carb) te koop voor slechts 200 euro. (daar kon nog wat vanaf) Enige nadeel, de eerste eigenaar had er een type2 dash ingebouwd en was er niet uitgekomen met alle aansluitingen passend maken. Toen maar naar de sloop gebracht
over de vraag;
Ik denk dat je je kabelboom beter mee kan nemen. Hier op de sloop stond een ax GT (carb) te koop voor slechts 200 euro. (daar kon nog wat vanaf) Enige nadeel, de eerste eigenaar had er een type2 dash ingebouwd en was er niet uitgekomen met alle aansluitingen passend maken. Toen maar naar de sloop gebracht
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)