Ruitenwissersproeier
Moderators: vtspower, webmasters
Ruitenwissersproeier
Als ik de ruitenwissersproeier (leuk woord voor galgje of scrabble trouwens) v??r gebruik, gaat de ruitenwisser niet automatisch een paar keer heen en weer. Ik weet niet of ie dat wel hoort te doen. In de handleiding van mijn AX kan ik er namelijk niks over vinden.
Als ie wel automatisch heen en weer hoort te gaan als ik de ruitenwissersproeier gebruik, hoe kan ik het dan fixen?
Groeten,
Tjisse
Als ie wel automatisch heen en weer hoort te gaan als ik de ruitenwissersproeier gebruik, hoe kan ik het dan fixen?
Groeten,
Tjisse
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Master Spammer
Voor zover ik weet moet het wel mogelijk zijn, heb geen idee of een AX relais een wis was aansluiting heeft, het relais met regensensor dat ik nog moet inbouwen heeft dit wel, en past volgens mij zo standaard in een type1, ik heb een convertor moeten maken dr voor.
Anyway, die wis was pin op het relais schakelt het relais een tijdje aan bij niveauverandering, dus 0 -> 12V, nu zat ik te denken om dit aan de schakelaar vd ruitesproeier te hangen, dat zou moeten werken.
Ik heb het nog niet uit kunnen proberen omdat ik dan de hele bende moet gaan slopen, waar ik nog geen tijd voor gehad heb, aangezien ik die convertor ook nog moet afwerken.
Anyway, die wis was pin op het relais schakelt het relais een tijdje aan bij niveauverandering, dus 0 -> 12V, nu zat ik te denken om dit aan de schakelaar vd ruitesproeier te hangen, dat zou moeten werken.
Ik heb het nog niet uit kunnen proberen omdat ik dan de hele bende moet gaan slopen, waar ik nog geen tijd voor gehad heb, aangezien ik die convertor ook nog moet afwerken.
Mijnes doet dat ook niet. Het is bij mij een kwestie van sproeien en dan heel snel het pookje drie tikken omhoog zetten, en op tijd weer uit. De ruitensproeier achter triggert weer w?l de ruitenwisser daar. Vrij logisch eigenlijk, dat wel, want om de sproeier aan te zetten moet je altijd eerst langs de stand 'achterruitenwisser aan'...
Kijk uit, een Cactussssss
Brutus wrote:Bij mij spuit hij de vloeistof niet zo hoog...
Er zou een gaatje kunnen zitten in het slangetje tussen het ruitensproeierreservoir en de ruitensproeier waardoor een deel van de ruitenwisservloeistof niet uit de ruitensproeier komt en de straal dus minder krachtig is.
Of zit ik nu iets heel doms te vertellen
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Master Spammer
Brutus wrote:TjizZzuH wrote:Of zit ik nu iets heel doms te vertellen
Neen.... Dat zou heel goed kunnen (normaal gesproken) alleen is dat niet het geval bij mij...
Maar je zit wel op de goede weg.. Zoiets zoek ik dus.. Iemand nog ideeen?
Ik denk eerder aan vuil in het pompje, of in het gaasje wat waarschijnlijk wel ergens voor het pompje zit.
Is bij mij ook het geval namelijk. Die van de k-way spuit over het dak en die van de diesel is een flutstraaltje. Het vuldopje van de diesel heeft de vorige eigenaar ooit eens afgebroken en er nooit eenfatsoenlijk dopje opgedaan. Ding zit dus vol met vuil denk ik....
Als het een keer goed weer is zal ik eens de tuinslang in het reservoirtje steken en flink doorspoelen. Kijken of dat helpt, en anders gaat die van de kway d'r op.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Brutus wrote:TjizZzuH wrote:Of zit ik nu iets heel doms te vertellen
Neen.... Dat zou heel goed kunnen (normaal gesproken) alleen is dat niet het geval bij mij...
was bij mij ook zo, met een naaldje het sproeikopje ff mooi schoongemaakt van binnen en toen een paar liter water erin gegooit en achter mekaar doorspuiten, nu spuit ie als ik wil over de auto heen.
Als dat nog niet werkt kan je een nieuw slangetje kopen, kost maar een paar euro.
Als het dan nog niet werkt is waarschijnlijk het pompje niet helemaal lekker meer.
Browny wrote:Brutus wrote:TjizZzuH wrote:Of zit ik nu iets heel doms te vertellen
was bij mij ook zo, met een naaldje het sproeikopje ff mooi schoongemaakt van binnen en toen een paar liter water erin gegooit en achter mekaar doorspuiten, nu spuit ie als ik wil over de auto heen.
Als dat nog niet werkt kan je een nieuw slangetje kopen, kost maar een paar euro.
Als het dan nog niet werkt is waarschijnlijk het pompje niet helemaal lekker meer.
En dat pompje is weer bijzonder eenvoudig te vervangen. Alleen de hard geworden slangetjes om de uitgang van het pompje frommelen is een lastig karwei