Bedrading naar trekhaak stopcontact

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
keizg
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: TueApr05, 2005 11:18:59 AM
Location: Usquert

Bedrading naar trekhaak stopcontact

Post by keizg »

Dit is mijn tweede AX met trekhaak, een ook de tweede AX waarbij de bedrading naar de stopcontact niet is aangesloten, Hoeft dat niet bij een AX?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Nu maakt het voor mij noiet zoveel uit omdat ik toch geen aanhanger achter de AX ga hangen, maar ik vind het wel vreemd!
AX 1.4i GT te koop

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Re: Bedrading naar trekhaak stopcontact

Post by TjizZzuH »

Geen flauw idee eigenlijk...

ik heb wel een trekhaak, maar ik heb nog nooit gecontroleerd of de bedrading wel aangesloten is of nie...

zal ik binnenkort eens doen en dan zal ik mn bevindingen hier delen...

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Type volcane met trekhaak...

En ja het zit allemaal aangesloten..

Heb laatst nog een trap van aardig wat kilo's opgehaald... Totale lengte moest 14 meter zijn? ingeschoven stak ie er nog aardig wat uit...

Maar de verlichting deed het.. en daar ging het om :)

Jammer dat die haak er niet op zat voor de zekering van de kar..

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

trekhaak.

Post by axen »

Bij mij ligt de stekkerdoos eraf.maar ik zit me dus af te vragen, kan ik die niet aan de achterbumper bevestigen, zodat alleen de stekkerdoos uit de bumper steekt.
en is dat voor de keuring een probleem. Er zitten bij mij ook een paar draadjes los, laat ik zo maar, komt toch geen karretje achter. Maar ik heb
wel zoiets de stekkerdoos moet wel vast zitten.

Axen Beverwijk :? :?
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

onjuiste draden (gevaar) mag dus niet.

Geen draden heb ik ooit geen aanmerking/afkeur op gehad.

maar draden zijn snel te trekken vanaf het linker achterlicht
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Het stekkerdoosje moet eigenlijk gewoon bevestigd zijn aan de trekhaak ophanging.


Kabeltjes aftappen is doodeenvoudig. Je kan de draad naar binnen voeren via gaten in de kofferbak waar origineel rubber dopen zitten. Dan kun je alle draden aftappen bij het linkse achterlicht. Links lopen namelijk ook de draden voor het rechtse licht.

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: trekhaak.

Post by Henk Bats »

axen wrote:Bij mij ligt de stekkerdoos eraf.maar ik zit me dus af te vragen, kan ik die niet aan de achterbumper bevestigen, zodat alleen de stekkerdoos uit de bumper steekt.
en is dat voor de keuring een probleem. Er zitten bij mij ook een paar draadjes los, laat ik zo maar, komt toch geen karretje achter. Maar ik heb
wel zoiets de stekkerdoos moet wel vast zitten.

Axen Beverwijk :? :?


Als je de trekhaak toch niet gebruikt kun je hem bijna sneller demonteren dan elektrisch alles in orde brengen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply