Zwak licht rechter koplamp ?

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Zwak licht rechter koplamp ?

Post by Tommy D »

Okee, dit is dus meteen mn eerste vraag op dit forum.. :)

Zoals ik al in mn "wie is wie" heb verteld ben ik bezig met een GT (spi), en voor de apk zijn er wat puntjes die ik op moet lossen. Zoals het licht rechtsvoor.
Het probleem is, op een of andere manier brand dit veel te zwak, bij normaal, en bij grootlicht. links werkt alles perfect, maar rechts blijft de lamp (gewoon h4) heel zacht branden, maar wat me opviel is dat het zwakke licht van het normale en van het grootlicht gedeelte van de lamp komen, dus wat ik bedoel is dat deze allebei branden. Wat ik ook aan heb staan, het blijft zo branden. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Ik zoek me rot wat betreft bedrading maar kan het tot nu toe nogsteeds niet vinden..
Back to reality.

Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Post by Tommy D »

Nevermind, ik heb het net EINDELIJK gevonden, alleen nu volgend probleem, mistlampen doen niets meer.. Franse degelijkheid he :P
Back to reality.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou alle bedrading eens controleren, ook de zekering en eventueel het relais, kijken of je die nog hoort schakelen als je de lampen aanzet.

Uiteraard kijken of beide lampen nog goed zijn, maar lijkt me vrij stug dat ze ineens allebei de geest geven.

Wat was het probleem met de koplampen, en hoe heb je het opgelost, misschien dat dat ook de oorzaak is dat de mistlampen het nu niet meer doen, deze kunnen normaal alleen aangezet worden als stadslicht/dimlicht brandt voor zover ik weet (zo heb ik het tenminste bij de mijne aangesloten)

Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Post by Tommy D »

Klopt, je moet minstens je stadslicht aan hebben staan. Anyway, van de rechter mistlamp wistik al dat hij niet goed was.. En het probleem van de koplamp was simpelweg het contact van de stekkertjes die ehm ja naast je radiateur zitten op dat "verbindingskastje" (als het al zo heet.. er zit er eentje links en eentje rechts, allebei van de koplampen)..
Ik ben in elk geval al heel blij dat het normale licht hetnu doet :D
Back to reality.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

voor de apk kan je de mistlampen ff verwijderen dan kan ie iig goedgekeurd

Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Post by Tommy D »

Thanks, ik zal het doen, hij moet morgen voor de apk dus ik ben beniwud..
Back to reality.

Frank Wuijts
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriApr15, 2005 12:21:52 AM
Location: Tilburg

verholpen!

Post by Frank Wuijts »

heej mensen,

gisteren was er toevallig een oom van mij en die heeft mn zwak rechterlicht verholpen!! hij brandde heel zwak en stadslicht deed het niet. het stadslichtlampje was dus kapot :lol: En er zat vocht in waardoor de grote lamp het niet goed deed. we hebben het vocht dus verwijderd door heel even (2 minuten) met een F?hn in de lamp te f?hnen. en met een nieuw lampje deed hij het weer perfect!

groet Frank
FULL SPEED was lekker!
AX TGE 1.1 '89
Openluchtfilter + sebringdemper = grommen!! wrrraw

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Heerlijk die low-tech oplossingen van de ax 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply