Centrale Deurvergrendeling Regelunit

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
TetraCON
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan16, 2005 11:32:35 PM
Contact:

Centrale Deurvergrendeling Regelunit

Post by TetraCON »

Ben net weer is ff aan het kijken geweest naar het CV schema van het Kluwer handboek. Ziet er vrij zimpel uit opzich. Maja Citroen maakt je wel blij met een dooie mus als je in de handleiding leest: "Uw Citroen Ax is voorzien van alle bedrading voor alle optie's!"
Bij mij is dit dus niet het geval.

De motors installeren e.d. gaat niet zo'n probleem worden, maar er staat op het schema dat vrijwel alles op de CV-REG ( oftwel centrale deurvergrendeling regelunit ) Aangesloten moet worden en dat hier vervolgens ook de + vandaan komt.

Heeft iemand toevallig een foto van zo'n regelunit of kan iemand me ff uitleggen hoe dat ding eruit ziet en waar die moet (komen te) zitten.

En weet iemand ook welke draad ik het beste kan gebruiken om via die regelunit het systeem van stroom te voorzien?

Alvast bedankt voor de replies...

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Ga je een heel systeem inbouwen? Dus ook draden voor de motors enzo leggen? Ik heb voor mijn vorige AX toen gewoon de plus van de sigarettenaansteker gepakt.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Marc01 wrote:Ga je een heel systeem inbouwen? Dus ook draden voor de motors enzo leggen? Ik heb voor mijn vorige AX toen gewoon de plus van de sigarettenaansteker gepakt.



Zet er dan wel een extra zekering tussen :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Kakelbont wrote:
Marc01 wrote:Ga je een heel systeem inbouwen? Dus ook draden voor de motors enzo leggen? Ik heb voor mijn vorige AX toen gewoon de plus van de sigarettenaansteker gepakt.



Zet er dan wel een extra zekering tussen :idea:


Die systemen hebben 9 vd 10 zelf een zekering ingebouwd zitten, dus waarschijnlijk niet nodig ;)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Re: Centrale Deurvergrendeling Regelunit

Post by Brutus »

TetraCON wrote:Ben net weer is ff aan het kijken geweest naar het CV schema van het Kluwer handboek. Ziet er vrij zimpel uit opzich. Maja Citroën maakt je wel blij met een dooie mus als je in de handleiding leest: "Uw Citroën AX is voorzien van alle bedrading voor alle optie's!"
Bij mij is dit dus niet het geval.


Uiteraard is dat afhankelijk van je type AX.
Ik had het op mijn Volcane ook niet zitten hoor.. dus zelf getrokken..

TetraCON wrote:De motors installeren e.d. gaat niet zo'n probleem worden, maar er staat op het schema dat vrijwel alles op de CV-REG ( oftwel centrale deurvergrendeling regelunit ) Aangesloten moet worden en dat hier vervolgens ook de + vandaan komt.


Is lastig dit.. Wat voor systeem gooi je erin? Ik heb dus van de zomer mijn complete startblokkering uitgebreid met alarm, CV etc..

TetraCON wrote:Heeft iemand toevallig een foto van zo'n regelunit of kan iemand me ff uitleggen hoe dat ding eruit ziet en waar die moet (komen te) zitten.


Zoals ik al zei.. kan je een foto sturen.. maar dat is bij mij een uitbreidingskastje op mijn bestaande systeem!

TetraCON wrote:En weet iemand ook welke draad ik het beste kan gebruiken om via die regelunit het systeem van stroom te voorzien?

Alvast bedankt voor de replies...


Je kan het via je sigarettenaansteker weghalen... Ik heb het van de dikke plusdraad weggehaald en uiteraard zat er bij mij een zekering al standaard tussen!


En denk eraan, als je ook je knipperlichten wil laten mee blinken... pak de beide draden links onder je dashboard die worden gebruikt voor je knipperlichten! niet de draden voor je paniekverlichting.. Dit schijnen echt verschillende kabels te zijn!

Succes en vraag maar raak! :)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Re: Centrale Deurvergrendeling Regelunit

Post by Marc01 »

Brutus wrote:

En denk eraan, als je ook je knipperlichten wil laten mee blinken... pak de beide draden links onder je dashboard die worden gebruikt voor je knipperlichten! niet de draden voor je paniekverlichting.. Dit schijnen echt verschillende kabels te zijn!



De kabels van je alarmlichten sturen een relais aan. Je kan ze ook gebruiken, heb ik tenminste wel gedaan. Alleen ik had voor de aansturing maar ??n gele draad vanaf de CV-aansturing. In dat geval moet je er even 2 diodes tussen zetten.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als je type 1 ax hebt

voel eens onder je dashboard kastje in het randje (linkerzijder onderkant)

daar zit een zwarte module en / of een bruine stekker en daar zit je vergrendelingsunit en aansluitstekker


kijk hier maar even

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... 3D%26pv%3D

Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TetraCON
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunJan16, 2005 11:32:35 PM
Contact:

Post by TetraCON »

Allereerst bedankt voor alle replies.

Het systeem dat ik ga inbouwen komt uit een AX GTi van de sloop, type 2.
Zelf heb ik ook een type 2 ax en heb eigenlijk praktisch het complete systeem inclusief kabels voor in de deur etc.
Maja hehehe het is alweer een tijdje terug dat ik er aan begonnen ben en heb er een tijd niks meer aan gedaan, dus al het overige ligt inmiddel in de doos met onderdelen, samen met andere onderdelen dus.

Het lijkt mij dus niet zo'n universeel geval. Heb er ook een IR receiver bij, alleen geen afstandsbediening. Zijn die los te verkrijgen ofzo?

Post Reply