mistlichten laten branden als standlicht op staat

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

mistlichten laten branden als standlicht op staat

Post by Axdriver »

Ik heb een ax GT van het eerste type, daar staan extra verstralers in de bumper, nu heb ik daar breedtestralers van eht type 2 ingezet. Nu is mijn probleem dat deze enkel werken als mijn grootlicht opstaat. Wat moet ik nu verandere zodat ze branden als mijn stand of dimlicht opstaat?

Greetz

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

de schakeldraad van je relai naar je stadlicht leiden ipv groot licht.. en daar een schakelaar tussen zetten zo dat je ze aan kan zetten...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

de schakeldraad van je relai naar je stadlicht leiden ipv groot licht.. en daar een schakelaar tussen zetten zo dat je ze aan kan zetten...


Dat wist ik al, maar daar hangen zoveel draden, welke is het juist :s Kent iemand de kleurcode van de draad die ik moet veranderen?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja bij mij is iemand zelf aan het klussen gegaan

meten is weten ...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Axdriver wrote:
de schakeldraad van je relai naar je stadlicht leiden ipv groot licht.. en daar een schakelaar tussen zetten zo dat je ze aan kan zetten...


Dat wist ik al, maar daar hangen zoveel draden, welke is het juist :s Kent iemand de kleurcode van de draad die ik moet veranderen?


Het staat wel in de vraagbaak maar bij mij zijn alle kleurtjes anders, dus ik zou er niet op vertrouwen hoe de kleurtjes in andermans auto zijn, bij jou kan het wel heeel anders zijn... :S
Kijk uit, een Cactussssss

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Meten is weten !!!

Men pakt een spanningszoeker en haalt 1 connector van de koplampen af. Stadslicht aanzetten, krokodillenbekje op de massa aansluiten en dan uitproberen welke draad die van het stadslicht is. (of elk ander gewenst licht)

Al met al kan dit in 5 min uitgezocht zijn. Waarbij de moeilijkheid kan liggen in het feit dat je connector soms niet makkelijk van je lamp afkrijgt :) :) :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Snowbard
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJun26, 2003 12:41:47 PM
Location: Amstelveen

Post by Snowbard »

Remy wrote:Al met al kan dit in 5 min uitgezocht zijn. Waarbij de moeilijkheid kan liggen in het feit dat je connector soms niet makkelijk van je lamp afkrijgt :) :) :)


Je stadslicht is een los lampje in de koplamp. Dit lampje kun je er zo uittrekken. Bij mij loopt er een bruine en groene draad naartoe en de groene was de plus.

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

toen ik mijn mistlampen op deze manier aansloot, zat de connector van mijn stadlicht vrij vast en ik wilde zeker weten wat plus en min was. Maar goed, zoals Snowbard zegt groene draad is plus. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

het probleem is opgelost. Ik heb 1 kabel die aan het knopje van de mistlichten zit over geknipt en dan een ander draadje van het standlicht naar het overgesneden draadje verbonden. nu werken mijn mistlichten al als mijn standlichten opstaan;

bedankt voor de hulp

Post Reply