Hallo Allemaal,
Ik wil mijn trekhaak elektrisch aansluiten maar weet niet precies hoe dat moet!
Het gaat om een AX tre van '94
Van de trekhaak komen 2 kabels met elk 3 stroomdraden.
Mijn vraag is nu: aan welke stroomdraden moet ik ze verbinden?
Wie kan me verder helpen!
Bij voorbaat dank!
trekhaak van AX elektrisch aansluiten
Moderators: vtspower, webmasters
trekhaak van AX elektrisch aansluiten
Ik geloof dat je speciale setjes in de handel hebt voor 1 of 2 tientjes. Dacht dat ik het eens op marktplaats heb gezien, bij zo'n irritante handelaar die om de 2 dagen zijn advertenties omhoog schopt.
Draadjes zullen wel gaan naar stadslicht achter, remlicht, knippers (x2), achteruitrijlicht, mistlicht.... Gokje hoor
Draadjes zullen wel gaan naar stadslicht achter, remlicht, knippers (x2), achteruitrijlicht, mistlicht.... Gokje hoor
Kijk uit, een Cactussssss
je begint met het linker achterlicht te verwijderen
daar komt zo'n grote brede grijze kabel de lampen binnen
over die bedrading moet je die 2 *3 aders aansluiten + het boutje ernaast dat is de min.
ik kan je aanraden klemmetjes te gebruiken die over het huidige draad gaan en het nieuwe draadje verbinden.
de volgorde durf ik zo niet meer te zeggen maar is uit te proberen door bijv je lichten aan te zetten en elke contactpuntje af te gaan met een lampje en een draadje.
met een beetje geluk kan ik het voor je opzoeken nog
de remlichten is een verhaal appart je kan die op 2 manieren aansluiten per draadje of met 2 draden op 1 remlicht het verschil zit hem in het gebruik caravan of aanhanger
de caravan gebruikt het andere draadje dan voor mistlicht
daar komt zo'n grote brede grijze kabel de lampen binnen
over die bedrading moet je die 2 *3 aders aansluiten + het boutje ernaast dat is de min.
ik kan je aanraden klemmetjes te gebruiken die over het huidige draad gaan en het nieuwe draadje verbinden.
de volgorde durf ik zo niet meer te zeggen maar is uit te proberen door bijv je lichten aan te zetten en elke contactpuntje af te gaan met een lampje en een draadje.
met een beetje geluk kan ik het voor je opzoeken nog
de remlichten is een verhaal appart je kan die op 2 manieren aansluiten per draadje of met 2 draden op 1 remlicht het verschil zit hem in het gebruik caravan of aanhanger
de caravan gebruikt het andere draadje dan voor mistlicht
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio