Zelf een flink aantal meter kabel halen kan ook perfect, moet je alleen wel zelf de stekkers e.d aanzetten, relais kan je gewoon van de sloop halen, elk willekeurig verlichtingsrelais is zwaar zat. Zekeringhoudertje kost ook geen drol, ben je iig goedkoper uit dan een setje bij de halfords, je hebt dr alleen wat meer werk mee om de draden op maat te maken enzo.
Je hebt al een schakelaar, das makkelijk, als je ook al een relais hebt, wat ik wel denk aangezien je zei dat dr wel een klik kwam van een schakelend relais, dan kan je dat relais ook gebruiken.
Het schema is vrij simpel Het relais heeft stroom nodig, die trek je van je accu, in die kabel zet je dus ook je zekering. Uiteraard moet dr ook massa zijn, das ook simpel. En 2 draden naar je mistlampen toe vanaf het relais.
De mistlampen hebben ook massa nodig (duh), das ook simpel zat aan te leggen. Het lastisgste is de schakeldraad om het relais mee te schakelen. Dit hoeft geen hoog vermogen kabel te zijn. Zo heb ik bv de draad voor de schakelaarverlichting van de mistlamp achter gepakt, die gaat pas branden als de lampen aan zijn. In die draad zet je de schakelaar, en vanaf de schakelaar ga je naar het schakelcontact van het relais.
ff een schemaatje gejat van een ander forum, en een beetje aangepast, want zoals het was konden de lampen altijd aan, ook zonder verlichting aan, bij deze setup gaan ook de mistlampen uit als je de verlichting uitdoet. Ideaal als je een verklikker hebt, kan je nooit je mistlampen laten branden
En ff een plaatje van een willekeurig verlichtingsrelais:
3 en 5 zijn dus de contacten die geschakeld worden, dus de pinnen waar het vermogen op komt te staan. 1 en 2 zijn de draden waarmee het relais geschakeld wordt. Het kan zijn dat de nummering anders is op sommige relais, maar het principe blijft hetzelfde.
Zo heb ik het tenminste aangesloten, en het werkt perfect