verwarming defect
Moderators: vtspower, webmasters
verwarming defect
mijn verwarming doet het niet, iemand een idee wat het kan zijn, zoja is het lastig om erbij te komen?
en nog een vraag, er zitten bij mij zowel links als rechts twee stekkers onder het dash, naast de deur, een bruine en een witte waar zijn die voor?
en nog een vraag, er zitten bij mij zowel links als rechts twee stekkers onder het dash, naast de deur, een bruine en een witte waar zijn die voor?
-
- AX Master Spammer
Re: verwarming defect
AX90 wrote:mijn verwarming doet het niet, iemand een idee wat het kan zijn, zoja is het lastig om erbij te komen?
Je verwarming doet het niet meer? Dan is er of iets mis met de bediening van de luchtschuiven achter eht dashbord, of er is iets mis in het koelsysteem. En dat laatste is link.
Je thermostaat kan bijvoorbeeld niet open gaan, dan wordt je kachel ook niet warm, omdat het koelvloeistof dan niet rondgepompt wordt.
FF uitzoeken wat het is dus.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
nou warm wordt het wel alleen blaast hij de warme of koude luch niet rond! als ik stuk gereden heb en ik zet de warme lucht aan dan ga je dood in de auto alleen erkomt geen lucht uit de daarvoor bestemde, rooster, alleen maar koude lucht uit de linkse en rechtse bij de deur!
en ik kan de knop draaien maar er gebeurd nix
en ik kan de knop draaien maar er gebeurd nix
Kakelbont wrote:ah dan is het de kachelventilator. Die zit rechts onder het dashbord en bij een type 1 kan je er makkelijk bij om te vervangen. Kijk wel eerst ff of het geen zekering is.
In andere woorden zou ik ook zeggen ... je aanjager is stuk.. Oftewel de ventilator... De buitenste twee laten zowiezo lucht sneller door.. die zitten zowel op het kachelcircuit aangesloten alswel op de buitenluchtroosters...
let op het hoeft niet persee de ventilator zelf te zijn!
o.a. ook
zekering
bedienings paneel
die losse stekkers waar je het over hebt
bedrading
mocht je een ventilator motor zoeken je hebt een 2 standen en een 3 standen (uit stand niet meegerekend)
en er zijn 2 verschillende merken NIET onderling uitwisselbaar
o.a. ook
zekering
bedienings paneel
die losse stekkers waar je het over hebt
bedrading
mocht je een ventilator motor zoeken je hebt een 2 standen en een 3 standen (uit stand niet meegerekend)
en er zijn 2 verschillende merken NIET onderling uitwisselbaar
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Een weerstand zet vermogen om in warmte. Een aanjager trekt pittig wat Amperes al zou je dat door een weerstand laten lopen wordt dat ding bloedheet en zal waarschijnlijk het einde van de dag niet halen. Het zal iets zijn in de aansturing denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master Spammer
Sander wrote:Een weerstand zet vermogen om in warmte. Een aanjager trekt pittig wat Amperes al zou je dat door een weerstand laten lopen wordt dat ding bloedheet en zal waarschijnlijk het einde van de dag niet halen. Het zal iets zijn in de aansturing denk ik.
In het schema hieronder is AJ de aanjager en AJS de aanjager schakelaar met 2 standen. Hier kun je duidelijk zien dat stand 1 geremd word door een weerstand (W) en stand 2 rechtstreeks zonder weerstand zit aangesloten op de aanjagermotor (M).

Bij een 3 standen schakelaar zit er gewoon nog een (mindere) weerstand tussen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)